قبل از خرید، حتما مدت زمان ارسال خود را به صورت تلفنی استعلام کنید.شماره تماس جهت استعلام موبایل : 09981506069 تلفن ثابت : 02122045698.به تمامی کالا ها مالیات بر ارزش افزوده (10% ) اضافه میگردد

5 نکته مهم طراحی دکوراسیون محیط اداری

دکوراسیون و چیدمان محیط اداری اگرچه در ظاهر ساده و پیش و پا افتاده به نظر می رسد، اما دارای لایه های پنهان بسیاری است. برای اینکه بتوانید محیط اداری خود را به خوبی چیدمان کنید، با ما همراه باشید.

5 نکته مهم طراحی دکوراسیون محیط اداری

اهمیت طراحی و دکوراسیون محیط های اداری

از نظر روانشناسی برای اینکه افراد بتوانند در یک محیط ارتباطی سالم برقرار کنند، لازم است در بستر مناسبی قرار بگیرند. این بستر در فضای کاری زمانی فراهم می شود که محیط از چیدمان مطلوبی برخوردار باشد. ایجاد فضای کاری مناسب نه تنها موجب بهبود فاکتورهای زیبایی شناسی می شود، بلکه در راندمان کاری کارمندان نیز تأثیر شگرفی می گذارد.

حتماً شما نیز تجربه حضور در دکوراسیون های شیک و جذاب اداری را داشته اید. در اینگونه فضاها به علت وجود یک هارمونی مناسب میان اجزای مختلف، همه چیز زیبا و چشم نواز به نظر می رسد. کارکنان نیز در زمان حضور در این دسته از شرکت ها استرس کمتری را تجربه کرده و احساس خستگی نمی کنند.

ایجاد نظم و سازماندهی به عناصر مختلف از دیگر فواید چیدمان صحیح محیط های اداری است. در طراحی دکوراسیون اداری ایجاد سیرکولاسیون و دسترسی مناسب میان بخش های مختلف، کمک می کند تا کارکنان به راحتی به آرشیو و فایل های مورد نظر دسترسی داشته باشند. با یک دکوراسیون خلاقانه می توان از کوچکترین فضاها بیشترین بهره را برد.

استفاده از المان های زیبایی شناسی و فرهام کردن آسایش محیطی از دیگر دستآوردهای طراحی دکوراسیون اداری است. بدون شک در این حالت کارمندانی که زمان زیادی از عمر خود را در محیط کاری سپری می کنند، احساس رضایت بیشتری خواهند داشت.

Image

نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری

برای اینکه بتوانید یک طرح زیبا و کارآمد را در محیط اداری پیاده کنید، لازم است رعایت برخی دستورالعمل ها را در اولویت قرار دهید. به خاطر داشته باشید تأمین آسایش کارمندان، دسترسی آسان به بخش های مختلف و ایجاد یک هارمونی زیبا و چشم نواز میان عناصر مختلف، از جمله وظایف شما در طراحی محیط های اداری است.


1. هوشمندانه نورپردازی کنید

نور از جمله آیتم های تأثیرگذار در کیفیت کار است. بدون نور نمی توان به شکل دقیق به اموارت اداری پرداخت. اساساً عموم کارمندان با قرارگیری در معرض نورهای محیطی احساس شادابی می کنند.

این در حالیست که نورهای کم و ضعیف موجب خشتگی چشم شده و به طرز قابل توجهی راندمان کاری را کاهش می دهد. لذا همواره توصیه می شود در زمان طراحی دکوراسیون اداری از نورهای محیطی و نورپردازی مصنوعی تا حد کافی استفاده کنید.


2. یک ترکیب خلاقانه از مبل اداری بسازید

در یک محیط اداری مبلمان به کار گرفته شده تصویر درستی از وضعیت اداره و شرکت ارائه می دهند. هر چقدر کیفیت مبلمان اداری و نحوه چیدمان آن بهتر باشد، بدون شک در ذهن ارباب رجوع تأثیر بهتری می گذارد.

برای اینکه بتوانید میان اجزای مختلف اداری همچون صندلی اداری و میز اداری همخوانی مناسبی ایجاد کنید، لازم است آن ها را از طریق رنگ و یا طرح ست کنید. همچنین لازم است میان طرح و سبک مبل اداری با دکوراسیون حاکم بر فضا همخوانی ایجاد کنید. بدین منظور از مبلمان کلاسیک در دکوراسیون کلاسیک و از میز و صندلی های مدرن در دکوراسیون مینیمال استفاده کنید.

Image


3. استانداردهای ارگونومیک را رعایت کنید

به طور معمول اولین گام در طراحی و چیدمان محیط های اداری به خرید تجهیزاتی همچون میز و صندلی اداری تعلق می یابد. بسیار حائز اهمیت است که در زمان خرید این دسته از مبلمان های اداری میزان بهره مندی آنان از استانداردهای ارگونومیک را مورد توجه قرار دهید.

اگرچه در ظاهر صندلی های استاندارد و غیر استاندارد تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ اما در باطن این دو صندلی تفاوت های فاحشی دارند. صندلی و میز غیر استاندارد به طرز قابل توجهی سلامت کارکنان را تحت تأثیر قرار داده و به مرور راندمان کاری آنان را کاهش می دهد.

این در حالیست که مبلمان ارگونومیک با حفظ سلامت فیزیکی افراد، آسایش آنان را در محیط های پر استرس اداری افزایش می دهد. این دسته از صندلی ها قابلیت تنظیم ارتفاع داشته و از متریال های با کیفیت و تنفس پذیر ساخته می شوند.

میز اداری ارگونومیک نیز دارای ابعاد استاندارد و ارتفاع مناسب است. به گونه ای که کارمندان بدون احساس درد در ناحیه ستون فقرات و گردن پشت میز و بر روی صندلی نشسته و در طولانی مدت به کار و فعالیت می پردازند.

Image


4. به تناسب میان اجزا و فضا دقت کنید

عامل موثر دیگر توجه به تناسب میان عناصر اداری و فضای اتاق است. عدم رعایت این نکته در اغلب مواقع موجب بروز یک فاجعه در چیدمان می شود. برای مثال اتاق مدیریت را در نظر بگیرید. همانطور که می دانید میز مدیریت در مقایسه با سایر میزها از ابعاد بزرگتری برخوردار است.

قرار دادن یک میز بزرگ و با شکوه در فضای کوچک نه تنها موجب افزایش اعتبار شرکت نمی شود، بلکه باعث کوچک جلوه کردن اتاق مدیر می شود. در صورتی که فضای کافی در اختیار ندارید، بهتر است از خرید مبلمان های بزرگ و سلطنتی پرهیز کنید.

در اغلب مواقع برای چیدمان دکوراسیون محیط های کوچک از سبک های مدرن استفاده می شود. در چیدمان فضاهای بزرگ نیز استفاده از سبک ها کلاسیک و مبلمان سلطنتی و با شکوه رایج است. در هر صورت لازم است به تناسب میان مبلمان و ابعاد فضا دقت کافی داشت.

Image

5. شرایط محیطی مطلوبی فراهم کنید

بسیار حائز اهمیت است که در طراحی دکوراسیون اداری به وجود فاکتورهایی همچون هوای سالم، رطوبت کافی و عناصر سبز دقت داشته باشید. با تأمین هوای آزاد، استفاده از دستگاه های رطوبت ساز و خرید گل و گیاه سبز می توانید کیفیت محیط را به مراتب افزایش دهید. در عمل اینکار موجب بهبود خلقیات و روحیات کارمندان شده و در نهایت راندمان کاری آنان را افزایش می دهد. 

سخن پایانی

برای طراحی دکوراسیون اداری لازم است در حین استفاده از عناصر زیبا، به کیفیت فضا و آسایش کارمندان نیز دقت کافی داشت. بدین منظور می توان از مبلمان های اداری ارگونومیک در تناسب با فضا استفاده نمود. همچنین از عناصر طبیعی همچون هوای آزاد، نور طبیعی و گیاهان سبز بیشترین بهره را برد.



آخرین ویرایش : 16 خرداد 1401

واتس اپ
مشاوره