قبل از خرید، حتما مدت زمان ارسال خود را به صورت تلفنی استعلام کنید.شماره تماس جهت استعلام موبایل : 09981506069 تلفن ثابت : 02122045698.به تمامی کالا ها مالیات بر ارزش افزوده (10% ) اضافه میگردد

پارچه صندلی اداری

جنس پارچه صندلی اداری و میزان کیفیت آن، مهم ترین فاکتوری ست که می بایست در انتخاب صندای اداری به آن توجه کنید. چرا که روکش صندلی به طور مستقیم با بدن شما در تماس بوده و در مواردی پوست بدن را نیز لمس می کند. پیداست که هر قدر جنس پارچه با کیفیت تر باشد، کاربر احساس آرامش بیشتری خواهد داشت. با ما همراه باشید تا با اهمیت انتخاب یک پارچه مناسب و بهترین روکش پارچه ای آشنا شوید.

پارچه صندلی اداری

چرا انتخاب روکش پارچه ای صندلی اداری مهم است؟

روکش صندلی اداری یکی از اصلی ترین اجزای صندلی است که امکان نشستن بر روی فوم را فراهم می کند. کیفیت روکش و پارچه صندلی اداری به جهت تماس مستقیم آن با کاربر اهمیت زیادی دارد. بالطبع اگر در پارچه صندلی از پلاستیک غیر قابل تنفس استفاده شود، کاربر در زمان نشستن بر روی صندلی در بخش هایی همچون نشمین گاه و تکیه گاه، دچار تعریق بیش از حد می شود.
احساس خیسی در این بخش ها می تواند بر روحیات کارمندان اثر منفی گذاشته و بازدهی آنان را نیز تحت تأثیر قرار دهد. به همین خاطر است که امروزه در ساخت صندلی اداری ارگونومیک، از پارچه های متخلخل با قابلیت عبور جریان هوا استفاده می شود. در این حالت پارچه با جابجایی هوا مانع از تعریق شده و از ایجاد لک یا بوی بد بروی روکش صندلی، جلوگیری می کند.
علاوه بر این ها شکل ظاهری روکش پارچه ای صندلی اداری بر شکل کلی صندلی اثر مستقیم می گذارد. همه ما می دانیم که صندلی های اداری بخش زیادی از یک فضای اداری را اشغال کرده و بر دکوراسیون محیط اثر می گذارند. مسلماً هر قدر از روکش های بهتر، زیباتر تر و با کیفیت تری استفاده شود، کیفیت دکوراسیون نیز به همین میزان بهبود می یابد. 

معرفی انواع پارچه صندلی اداری

همانطور که متوجه شدید، انتخاب صحیح روکش پارچه ای در صندلی های اداری از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اینکه در انتخاب روکش های پارچه ای موفق عمل کنید، لازم است تا پیش از هر چیز با انواع پارچه روکش صندلی اداری آشنا شوید. انجام اینکار کمک می کند تا در میان تنوع گسترده ای که در روکش های اداری وجود دارد، بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

 

1.پارچه صندلی اداری وینیل

پارچه های وینیل را شاید نشناسید. اما به طور حتم نمونه ای از آن را در دفاتر اداری مختلف دیده اید. چرا که این جنس از روکش صندلی اداری، بسیار پر کاربرد است. وینیل به جهت داشتن چندین قابلیت ویژه توانسته به گزینه اول مدیران در انتخاب روکش پارچه صندلی اداری تبدیل شود. پارچه های وینیل از دوام و استحکام بالایی برخوردار هستند. آن ها در برابر آسیب های محیطی مقاومت کرده و هرگونه آثار خط و خش و یا ضربه را خنثی می کنند.
یکی از مهم ترین مزایای پارچه های وینیل قابلیت پاکسازی و شستشوی آسان آن هاست. با انتخاب این نوع پارچه به راحتی می توانید آثار ناشی از لک و کثیفی را پاک رکده و شکل ظاهری صندلی را احیا کنید. با اینحال بسیاری از مدیرانی که به فکر تجهیز شرکت به صندلی های اداری ارگونومیک هستند، پارچه وینیل را به عنوان روکش صندلی اداری انتخاب نمی کنند. چرا که این پارچه تنفس پذیر نیست و نشستن طولانی مدت بر روی آن منجر به تعریق بیش از حد بدن می شود. در صورتی که بدن دائماً در این شرایط محیطی قرار بگیرد، مستعد ابتلا به بیماری های پوستی خواهد شد.

 

 

2.روکش صندلی اداری چرم

پارچه های چرم از دیگر محبوب ترین انواع روکش های صندلی اداری هستند. چرم معمولاً در دو نوع مصنوعی و طبیعی تولید شده و بر روی صندلی اداری به کار می رود. زمانی که چرم طبیعی را به عنوان روکش صندلی اداری انتخاب می کنید، هزینه خرید صندلی تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می کند. اما در این حالت بهترین روکش را خریداری کرده و ظاهری بسیار لوکس به محیط اداری خود بخشیده اید.
برای مدیرانی که بودجه کافی برای خرید چرم طبیعی ندارند، استفاده از پارچه چرم مصنوعی که معمولاً با چرم پی یو شناخته می شود، گزینه بهتری خواهد بود. پارچه های چرم در برابر نفوذ آب مقاومند. این یعنی اگر مایعات بر روی این پارچه ریخته شود، چرم آن را جذب نمی کند.
بر همین اساس شما فرصت کوتاهی برای پاکسازی مایعات از سطح روکش صندلی خواهید داشت. فرآورده های چرمی همگی قابلیت پاکسازی دارند. با این حال گزینه مناسبی برای نشستن طولانی مدت نیستند. چرا که مشابه پارچه های وینیل قابلیت به جریان انداختن هوا را ندارند.

 

 

3.پارچه مشبک صندلی اداری

یکی از بهترین و ایده آل ترین روکش ها، پارچه های مشبک هستند که تنوع قابل توجهی در طرح و رنگ دارند. این پارچه ها در سطح رویی خود دارای تخلخل های ریزی هستند که به برقرار شدن جریان هوا، کمک شایانی می کند. انتخاب پارچه مشبک به شما این امکان را می دهد که در فصول گرم سال، بدون احساس تعریق در نشیمن گاه و تکیه گاه، ساعت ها به فعالیت خود ادامه دهید.
علاوه بر این پارچه های مشبک در تناسب کامل با اصول ارگونومیک هستند. این پارچه ها زمانی که کاربر بر روی آن می نشیند، فرم طبیعی آن را گرفته و بدون ایجاد هیچگونه فشار مشاعفی، فضای نرم و دنج برای نشستن فراهم می کنند. چرا که پارچه های مشبک به یک توری منعطف مجهز شده و قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند. بهره مندی از این قابلیت های ویژه موجب شده تا در صندلی های اداری ارگونومیک، از پارچه مشبک به عنوان روکش اصلی صندلی استفاده شود.

 

 

راهنمای خرید پارچه صندلی اداری

حالا که با اهمیت و انواع پارچه در صندلی اداری آشنا شدید، وقت آن رسیده تا با نحوه انتخاب بهترین روکش صندلی اداری آشنا شوید. برای اینکه تجربه موفقی در زمینه انتخاب پارچه داشته باشید، از دستور العمل های زیر استفاده کنید.

•به قابلیت تمیزکاری صندلی دقت کنید

بسیار حائز اهمیت است که پارچه منتخب شما قابلیت تمیز کردن داشته باشد. چرا که در محیط اداری آلودگی های محیطی شکل ظاهری روکش را تحت تأثیر قرار می دهند. در صورتی که نتوانید روکش را تمیز کنید، خیلی زود کثیفی و چرک شدن روکش جلوه ظاهری آن را خراب می کند.

 

 

•قابلیت تنفس پذیری پارچه را بسنجید

تلاش نکنید تا با چشم پوشی از قابلیت تنفس پذیری پارچه، قیمت خرید روکش صندلی اداری را کاهش دهید. چرا که درتابستان های گرم، پارچه های غیر قابل تنفس، به طرز قابل توجهی راندمان کارمندان را کاهش می دهد.

 

 

•در تناسب با طرح و رنگ دکوراسیون انتخاب کنید

پیشنهاد می کنیم برای اینکه صندلی اداری با دکوراسیون محیط همخوانی و هماهنگی کامل داشته باشد، از سبک و رنگ های موجود در دکوراسیون برای انتخاب رنگ روکش استفاده کنید. برای مثال اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک و رسمی است، سراغ رنگ های خنثی بروید. اما اگر دکوراسیون شما مدرن و خلاقانه است، سراغ روکش های رنگی بروید و میان رنگ روکش و سایر رنگ ها، یک تعادل بصری جذاب ایجاد کنید.

نتیجه گیری

پارچه صندلی اداری یکی از مهم ترین بخش های یک صندلی به حساب می آید. از آنجایی که این بخش از صندلی به طوری مستقیم با بدن تماس دارد، می تواند به افزایش آسایش محیطی یا کاهش حس راحتی کاربر منجر شود. بر همین اساس توصیه می کنیم در انتخاب روکش صندلی اداری تمام وسواس و دقت خود را به خرج دهید.
 



آخرین ویرایش : 20 فروردین 1402

واتس اپ
مشاوره