قبل از خرید، حتما مدت زمان ارسال خود را به صورت تلفنی استعلام کنید.شماره تماس جهت استعلام موبایل : 09981506069 تلفن ثابت : 02122045698.به تمامی کالا ها مالیات بر ارزش افزوده (10% ) اضافه میگردد

ویژگی های میز اداری ارگونومیک

میزهای اداری یکی از اصلی ترین عناصر شرکت های اداری را تشکیل می دهند. کارکرد موثر و ویژه این دسته از تجهیزات اداری موجب شده تا تنوع گسترده از آن وارد بازار شود. برای آشنایی با مشخصات میز اداری ارگونومیک با ما همراه باشید.

ویژگی های میز اداری ارگونومیک

معرفی میزهای اداری ارگونومیگ

عموم کارمندان زمان زیادی از فعالیت در محیط های اداری را پشت میز و بر روی صندلی می گذرانند. از این رو مشخصات و کیفیت میز و صندلی اداری به طور مستقیم بر روی سلامت بدن و راندمان کاری آنان تأثیر می گذارد. بدون شک شما نیز تجربه استفاده از مبلمان غیر استاندارد را داشته اید. در فاصله کوتاهی پس از فعالیت بر روی این دسته از مبلمان های اداری، دچار حس درد در ستون فقرات و ناحیه گردن می شوید. چرا که میز و صندلی غیر ارگونومیک قادر نیستند حالت مناسبی برای نشستن ایجاد کنند.

از این رو کاربر در طولانی مدت به عارضه های شدید جسمانی دچار شده و راندمان کاری خود را از دست می دهد. این در حالیست که استفاده از میز اداری ارگونومیک در کنار صندلی های استاندارد موجب حمایت از نواحی کمر، گردن و ستون فقرات شده و بدین شکل حالت مناسبی برای نشستن و فعالیت ایجاد می کند.

فعالیت طولانی مدت پشت میزهای استاندارد و ارگونومیک موجب خستگی بدن نمی شود. چرا که میز دارای ارتفاع مناسبی است و هیچگونه فشار مضاعفی به گردن و کمر وارد نمی شود. اساساً تجهیزات ارگونومیک بر اساس ارگونومی بدن ساخته شده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. می توان انتظار داشت عدم ایجاد حس درد و کلافگی راندمان کاری کارمندان و حس رضایت آنان را افزایش دهد. 

مشخصات میز اداری ارگونومیک

در نگاه خرید میز اداری ارگونومیک و تشخیص آن از نمونه های غیر استاندارد کار سخت و پیچیده ای به نظر می رسد. پس از آشنایی با مشخصات انواع میزهای اداری استاندارد به راحتی می توانید این دسته از مبلمان اداری را از نمونه های بی کیفیت و غیر استاندارد متمایز سازید.

Image

دارای ارتفاع مناسبی هستند

ارتفاع یک میز اداری مهم ترین مشخصه آن است.. این شاخصه به گونه ای در نظر گرفته می شود که دست و بازوی کارمندان با زاویه 90 درجه بر روی میز قرار گرفته و کف پا نیز سطح زمین را لمس کند. بر همین اساس میزهای اداری استاندارد با ارتفاع 80 الی 90 سانتی متر ساخته می شوند

لذا هیچ یک از کارمندان در زمان قرارگیری پشت میز نیاز به خم شدن و یا بالا کشیدن بالا تنه نخواهند داشت. به واسطه این قابلیت، فعالیت طولانی مدت بر روی میز بدون احساس درد پیش می رود. عموم این میزها در بخش زیرین از یک فضای آزاد برای قرارگیری پا برخوردارند.

این ویژگی کمک می کند تا کارمندان در طول فعالیت حرکت آزادانه ای را در قسمت پا و زانو تجربه کنند. در زیر میزهای ارگونومیک فضای کافی برای قرارگیری زیر پایی وجود دارد. بر همین اساس کارمندان می توانند از یک زیرپایی مجزا برای ایجاد حالت بهتر در پا استفاده کنند. 

اساساً عموم میزهای اداری در عرض 1.20 سانتی متر ساخته می شوند. فاصله میان دو میز اداری نیز می بایست حداقل 1 متر در نظر گرفته شد. برای چیدمان صحیح میزهای اداری در دکوارسیون اداری لازم است فضای کافی برای گردش کارمندان در نظر داشته باشید.

از سطح کار وسیع برخوردارند

اغلب کارمندان به خصوص مدیران یک مجموعه بر روی سطح میز خود از اقلامی همچون مانیتور، موس، آرشیو و فایل، تلفن و ... استفاده می کنند. یک میز اداری استاندارد از سطح و رویه مناسب برای قرارگیری این وسایل ضروری برخوردار است. برای مثال میز مدیریت ارگونومیک در ابعاد بزرگ و سطح کار وسیع طراحی می شود تا مدیر مجموعه پس از قرار دادن تجهیزات ضروری، فضای کافی برای بررسی اسناد و فایل های مختلف داشته باشد. 

برای اینکه کاربران در طول فعالیت بر روی میز اداری دست و شانه دچار عارضه فیزیکی نشوند، لازم است مچ دست به شکل صاف بر روی میز قرار گرفته و دارای تحرک کافی باشد. همچنین مانیتور نیز می بایست در فاصله مناسبی از چشم کارمند به شکل کاملاً مستقیم قرار بگیرد. پایین و یا بالا بودن مانیتور از زاویه دید مستقیم موجب ایجاد حس درد در گردن و شانه ها می شود.

در طراحی میزهای اداری ارگونومیک به این دسته از دستورالعمل ها به طور کامل توجه تا از افتادگی سر و خستگی گردن جلوگیری شود. به همین منظور میزهای استاندارد با یک شیب 10 الی 15 درجه ای به سمت پایین ساخته می شوند. در عمل اینکار شرایط مناسبی برای نشستن و فعالیت فراهم می کند.

Image

به کمک متریال مرغوب ساخته می شوند

در میزهای اداری استاندارد کیفیت متریال سازنده نیز مورد توجه قرار می گیرد. اساساً این دسته از میزها برای کارکردهای طولانی مدت ساخته می شوند. از این رو در ساختار آنان از متریال های با کیفیت و مرغوب استفاده می شود تا دوام و ماندگاری آنان در طولانی مدت حفظ شود.

کیفیت درساخت میزهای اداری ارگونومیک تنها محدود به بخش رویه نمی شود. بلکه اتصالات ریز و درشت میز را نیز در بر می گیرد. می توان انتظار داشت پایه میز، کشوها و سایر بخش های جزئی نیز از دوام و کیفیت بالایی برخوردار باشند.

از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردارند

همانطور که می دانید قیمت یک کالا در تناسب با قابلیت های ویژه آن و کیفیت بدنه تعیین می شود. همانطور که گفته شد یک میز اداری ارگونومیک از قابلیت های ویژه ای در حفظ سلامت بدن برخوردار است. همچنین دارای کیفیت مناسبی بوده و می تواند تا مدت نیاز شما را به یک میز اداری مقاوم برطرف کند.

مجموع این ویژگی های شاخص و کاربردی موجب افزایش قیمت میزهای اداری استاندارد در مقایسه با نمونه های غیر استاندارد شده است. اما هنوز هم خرید میزهای استاندارد با توجه به دوام و مقاومت بالای آنان مقرون به صرفه به نظر می رسد.

Image

سخن پایانی

میز اداری ارگونومیک از جمله تجهیزات اداری استاندارد است که به منظور حفظ سلامت بدن کارمندان و در پی آن افزایش راندمان کاری آنان طراحی و ساخته می شود. یک میز اداری استاندارد از ارتفاع مناسبی برخوردار بوده و دارای سطح کاری وسیع و گسترده است. این دسته از میزها از متریال های با کیفیت ساخته می شوند تا در طولانی مدت عملکرد مطلوب خود را حفظ کنند.



آخرین ویرایش : 25 خرداد 1401

واتس اپ
مشاوره