قبل از خرید، حتما مدت زمان ارسال خود را به صورت تلفنی استعلام کنید.شماره تماس جهت استعلام موبایل : 09981506069 تلفن ثابت : 02122045698.به تمامی کالا ها مالیات بر ارزش افزوده (10% ) اضافه میگردد

نحوه چیدمان مبلمان اداری

همه مدیران می دانند که خرید مبلمان اداری یک طرف ماجراست، چیدمان صحیح و اصولی آن نیز یک طرف دیگر. حتی اگر بهترین مبلمان اداری موجود در بازار را خریداری کرده باشید، تا زمانی که نتوانید آن را به شکل صحیح و اصولی چیدمان کنید، جلوه خاصی ایجاد نکرده اید. در این مقاله از چیدمان برتر، تصمیم داریم تا شما را با نحوه چیدمان مبلمان اداری آشنا کنیم.

نحوه چیدمان مبلمان اداری

مبلمان اداری را چگونه بچینیم؟

سوال خوبیست، فکر می کنید چه فرمول خاصی برای چیدمان و دکوراسیون دفاتر اداری وجود دارد که برخی انقدر زیبا، منظم و جمع و جور به نظر می رسند و برخی دیگر شلوغ و به هم ریخته؟ شاید در نگاه اول تصور کنید این میزان نظم و زیبایی توسط یک طراحی دکوراسیون داخلی صورت گرفته است. اما اینطور نیست. تنها رعایت چند نکته ساده منجر شده تا برخی مدیران در چیدمان مبلمان اداری موفق تر عمل کنند.

برای اینکه چیدمان شما زیبا جلوه کند و در عین حال کارآیی خود را حفظ کند، لازم است در قدم اول درباره کارآیی هر یک از مبلمان ها تصمیم بگیرید. باید دقیقاً بدانید کدام میز و صندلی را برای کدام بخش از فضا خریداری کرده اید. اگر پیش از خرید مبلمان اداری، نسبت به حل استقرار هر یک فکر کرده باشید، به سرعت از این مرحله عبور می کنید. در مراحل بعد، فرمول زیر را دنبال کنید.

از سبک حاکم بر دکوراسیون کمک بگیرید

بدون شک دفتر کاری شما از یک سبک دکوراسیون خاص پیروی می کند. شما می توانید از این سبک برای انتخاب سبک چیدمان استفاده کنید. برای مثال اگر سبک حاکم بر فضا از نوع کلاسیک است، می توانید با انتخاب مبلمان کلاسیک و چیدمان رسمی و شکیل آن، پیرو سبک اصلی باشید.

به طور عکس اگر سبک دفتر کاری شما از نوع مدرن و مینیمال است، با حذف برخی مبلمان های غیر ضروری و خلوت کردن فضا، به تقویت مولفه های این سبک بپردازید. در صورتی که در دفتر کاری شما هیچگونه سبک خاصی ایجاد نشده بود، خودتان از یک سبک دکوراسیون برای چیدمان مبلمان اداری استفاده کنید. برای اینکه تکنیک های مختلفی پیش رو دارید. انواع سبک های کلاسیک، مدرن، معاصر، نئوکلاسیک و ... پیش روی شما قرار دارد. 

Image

یک فضای شخصی برای کارمندان ایجاد کنید

حتی در صورتی که طراحی دکوراسیون دفتر شما از نوع پلان باز باشد، می بایست یک محیط شخصی از طریق جیدمان صحیح میز و صندلی ایجاد کنید. کارمندان باید بتوانند در این فضا حریم شخصی خود را داشته باشند و به لوازم ضروری و مورد نیاز خود نیز دست پیدا کنند. برای دستیابی به این هدف از میزهای کشو دار و قفسه های مخصوص استفاده کنید. شما می توانید قفسه ها و یا کمدها را در مجاورت میز کارمندی و در دسترسی مستقیم کاربر قرار دهید.

ترکیب متعادلی از طرح و رنگ بسازید

برای چیدمان صحیح میز و صندلی اداری لازم است بتوانید آن ها را از لحاظ رنگ و یا طرح ست کنید. اینکار می بایست با رعایت سبک حاکم بر محیط صورت بگیرد. اساساً در قدم اول میز و صندلی را از نظر سبک ست کرده و سپس یک هارمونی متعادل از طرح و رنگ بسازید.

برای درک این مسئله به یک مثال توجه کنید. تصور کنید دکوراسیون دفتر کاری شما از نوع کلاسیک است. در این حالت می بایست اقدام به خرید مبلمان اداری کلاسیک کنید. سپس میز و صندلی و سایر تجهیزات را بر اساس متریال ها و رنگ های موجود در این سبک ست کنید. شما می توانید صندلی ها را از نوع فلزی و یا چرمی انتخاب کرده و در کنار میزهای چوبی و منبت کاری شده قرار دهید.

سپس سایر تجهیزات اداری را از پالت رنگی گرم و تیره انتخاب کنید تا در هماهنگی کامل با سبک کلاسیک باشد. برای اینکار رنگ زرشکی، قهوه ای، طلایی و یا سبز تیره را بر روی عناصری همچون پرده، تابلو، فرش، آباژور و یا لوستر بنشانید.

چیدمان برتر برای زمانی که دکوراسیون حاکم بر فضا از نوع کلاسیک است، اما مبلمان اداری شما از سبک مدرن پیروی می کند، اجرای سبک نئوکلاسیک را پیشنهاد می کند. مطابق این سبک شما می توانید ترکیب متعادلی از سبک مدرن و کلاسیک بسازید. کافیست مولفه های هر دو سبک را به شکل متعادل و یکسان به کار بگیرید و از بولد کردن یکی از آن ها پرهیز کنید. اینکار نیاز به خرید مجدد مبلمان اداری را از بین می برد.

Image

در بخش لابی یک نقطه تمرکز بسازید

اگر فضای کافی برای چیدمان اتاق انتظار و یا لابی دارید، بهتر است این فضا را به نقطه تمرکز دفترکاری خود تبدیل کنید. جیدمان گرد یک نیم ست اداری، کمک می کند تا فضای مناسبی برای گفتگو، معاضرت و حتی انتظار شکل بگیرد.

برای تقویت حس تمرکز می توانید از یک فرش و یا تابلوی خاص در این بخش استفاده کنید. در هر حال باید شرایطی را فراهم کنید که مشتریان شما در وهله اول متوجه این فضا  دکوراسیون خاص آن بشوند. اینکار تأثیر بسزایی در ذهن بیننده گذاشته و اعتبار خاصی به کسب و کار شما می دهد.

از چیدمان برخی نقاط پرهیز کنید

برای اینکه بتوانیید کارآیی مبلمان را حفظ کرده و در عین حال جلوه ای خاص به آن ببخشید، لازم است از چیدمان در برخی نقاط پرهیز کنید. ورودی ها مهم ترین بخش هایی هستند که می بایست عاری از مبلمان اداری باشند. اینکار تأثیر بسزایی در بزرگنمایی محیط و افزایش انرژی مثبت این نقطه می گذارد. چیدمان در مجاورت سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه نیز موجب از بین رفتن حریم شخصی افراد در حین استفاده از این نقاط می شود.

برای چیدمان حرفه ای، از عناصر طبیعی کمک بگیرید

استفاده از عناصر طبیعی، نه تنها موجب افزایش انرژی و شادابی کارمندان می شود، بلکه در صرفه جویی انرژی نیز تأثیر بسزایی می گذارد. استفاده از نور طبیعی خورشید و تهویه باد در ساعات روز، کمک می کند تا حس خمودگی و کسالت از کارمندان دور شود. همچنین موجب پاکسازی هوا و بهبود هوای گرفته آن می شود.

استفاده از گلدان های طبیعی و یا یک آکواریوم نیز روح خشن و کسالت بار فضای اداری را در هم شکسته و جریان طبیعی زندگی را وارد دفتر کار شما می کند. چیدمان برتر توصیه می کند بر روی میز اداری کارمندان یک گلدان کوچک مینیاتوری قرار دهید و از این طریق تعامل آنان را با عناصر سبز و شاداب کننده، بالا ببرید.

Image

فضایی برای عبور و مرور اختصاص دهید

بسیاری از مدیران در هنگام چیدمان مبلمان اداری، بیش از حد به شلوغ کاری می پردازند. تا جایی که مسیر رفت و آمد کارمندان و مشتریان را نیز تنگ و کوچک می کنند. همواره توصیه می شود در حین چیدمان فضای اداری، بخش زیادی از فضا را برای عبور و مرور افراد، استراحت کارمندان و انتظار مشتریان، خالی نگهدارید.

اگر خالی بودن فضا بیش از حد به ذوق می زند، از یک گلدان طبیعی و یا آکواریوم برای پر کردن آن استفاده کنید. اما به هیچ وجه میز و یا صندلی های اداری را در مسیر رفت و آمد قرار ندهید.

سخن پایانی

چیدمان مبلمان اداری تأثیر بسزایی در دکوراسیون فضای اداری می گذارد. هرقدر چیدمان و ترکیب شما حرفه ای تر باشد، تصویر بهتری در ذهن مشتری ایجاد می کند. برای اینکه بتوانید ترکیب ماهرانه از عناصر موجود در شرکت ایجاد کنید، کافیست رعایت فرمول ذکر شده را در اولویت خود قرار دهید. 



آخرین ویرایش : 02 شهریور 1401

واتس اپ
مشاوره