قبل از خرید، حتما مدت زمان ارسال خود را به صورت تلفنی استعلام کنید.شماره تماس جهت استعلام موبایل : 09981506069 تلفن ثابت : 02122045698.به تمامی کالا ها مالیات بر ارزش افزوده (10% ) اضافه میگردد

فوم صندلی اداری

فوم صندلی اداری به منظور ایجاد سطحی نرم برای نشستن و تکیه دادن بر روی نشمین گاه صندلی، تکیه گاه و حتی دسته های آن به کار می رود. کیفیت فوم تأثیر بسزایی در تجربه استفاده از صندلی دارد. بالطبع هرقدر فوم نرم تر باشد و فضای راحت تری را برای نشستن طولانی مدت فراهم کند، ایده آل تر خواهد بود. اگر تصمیم به خرید صندلی اداری دارید یا تصمیم گرفته اید که فوم معیوب صندلی را تعویض کنید، بهتر است پیش از هر چیز با انواع فوم آشنا شوید. پس با ما همراه باشید.

فوم صندلی اداری

معرفی فوم در صندلی اداری

مشخصاً آنچه که امکان نشستن بر روی استراکچر صندلی را فراهم می کند، فوم صندلی اداری است. فوم ها بسته به نوع خود دارای یک ضخامت مشخص بوده و سطحی نرم و راحت برای نشستن فراهم می کنند. فوم ها در واقع یک ماده و ترکیب شیمیایی خاص هستند که تحت عملیات حرارت دهی مستقیم یا غیر مستقیم، در فضای کوره ساخته می شوند.
در داخل یک فوم هزاران سلول و خلع کوچک وجود دارد که در حین تولید آن و توسط گاز تولید می شوند. این سلول ها و خلع های کوچک می توانند در زمان نشستن کاربر بسته شده و در زمان بلند شدن او باز شوند. در یک نگاه کلی می توان فوم ها را از میان نمونه های مانند اسفنج یا ابر، مقاوم تر و ماندگار تر تلقی نمود. 
همانطور که می دانید ابر یا اسفنج در طول استفاده مستمر قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده، خشک شده و پودر می شود. این در حالیست که فوم ها، بدون در نظر گرفتن نوع و کیفیت آن ها، مقاومت بیشتری داشته و ماندگارترند.

 

 

معرفی انواع فوم صندلی اداری

کارکرد موثر فوم ها در ساخت صندلی اداری و سایر مبلمان های خانگی یا اداری، موجب شده تا تنوع قابل توجهی از آن روی کار بیاید. در یک نگاه کلی می توان انواع فوم قابل استفاده در صندلی اداری را در موارد زیر خلاصه نمود.

1.فوم سرد صندلی اداری

فوم سرد را می توان یکی از بهترین ابداعات بشر در صنعت تولید مبلمان اداری تلقی نمود. این فوم که با عنوان مموری فوم نیز شناخته می شود، تحت دمای غیر مستقیم ساخته شده و خواص ویژه ای یافته است. فوم سرد قادر است تا شکل ظاهری و ساختار اصلی خود را حتی در طول کارکردهای طولانی مدت نیز حفظ کند.
حفره های هوای موجود در میان الیاف فوم سرد این قابلیت ویژه را به آن بخشیده است. به لطف این قابلیت ویژه پس از بلند شدن کاربر از روی صندلی، فوم سرد مانند یک فنر عمل کرده و به حالت اولیه خود باز می گردد. بهره مندی از دوام و استحکام بالا از دیگر مشخصات برجسته فوم سرد است. به طور میانگین صندلی هایی که به فوم سرد مجهز می شوند، تا بیش از 15 سال قابل استفاده هستند. سایر مشخصات این نوع فوم را می توان در موارد زیر عنوان نمود.
• در فوم سرد پوسته ای وجود دارد که امکان خروج هوا را کاهش می دهد. به همین خاطر است این فوم می تواند شکل دائمی خود را حتی در کارکردهای طولانی مدت نیز حفظ کند.
• بالشتک های ساخته شده از فوم سرد بدون اینکه برش بخورند، در همان مراحل ابتدایی قالب گیری می شوند. بر همین اساس می توان امیدوار بود که شکل ظاهری این فوم برای تمام عمر حفظ شود.
• فوم سرد با اینکه وزن بسیار کمی دارد، اما قادر است نیروی وزن بالایی را تحمل کند.
• اگرچه این فوم در زمان استفاده اولیه کمی متراکم و سفت به نظر می رسد، اما در مدت کوتاهی پس از اعمال فشار، نرم شده و محیطی آسوده فراهم می کند. 
• فوم سرد در دسته محصولات ارگونومیک قرار دارد. صندلی هایی که به فوم سرد مجهز شده اند نیز در لیست صندلی های ارگونومیک قرار دارند.
• مهم ترین مزیت این فوم ماندگاری و طول عمر بیشتر آن است که توانسته فوم سرد را به گزینه اول ساخت بالشتک صندلی اداری تبدیل کند.

 

 

2.فوم گرم صندلی اداری

درست نقطه مقابل فوم سرد، فوم گرم قرار گرفته که تحت تأثیر دمای بالا و حرارت مستقیم ساخته می شود. همین مسئله موجب شده تا دوام و استحکام این فوم در مقایسه با فوم سرد کاهش یابد. علاوه بر این فوم گرم خاصیت ارتجاعی کمی داشته و نمی تواند شکل طبیعی خود را حفظ کند. در مدت کوتاهی فوم گرم به اصلاح گود رفته و نازک می شود. به همین خاطر است که امروزه استفاده از فوم گرم در صندلی های ایده آل و استاندارد، کنار گذاشته شده است.

 

 

3.فوم ویژه صندلی اداری

فوم های ویژه به گونه ای ساخته شده اند که بتوانند به طور همزمان خواص فوم سرد و گرم را ارائه دهند. میزان نرمی و سفتی این فوم در حد واسط فوم سرد و گرم قرار دارد. به تازگی از این فوم خاص برای ساخت صندلی های استیل اداری استفاده می شود.

 

 

4.فوم پلی استر فشرده

فوم پلی استر فشرده یکی از پرکاربردترین انواع فوم است که به جهت داشتن قیمت مناسب پرطرفدار گشته است. بهره مندی از قابلیت شستشو و پاکسازی از مهم ترین خواص فوم پلی استر فشرده است. این فوم همچنین در اثر نم یا رطوبت به سرعت خشک می شود. عایق حرارت و صوت از دیگر مشخصات فوم پلی استر فشرده است.

 

 

5.فوم پلی یورتان تراکم بالا

همانطور که از نامش پیداست، این نوع فوم تراکم بالایی داشته و به همین جهت از دوام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار گشته است. از فوم پلی یورتان تراکم بالا در ساخت مبلمان اداری نفیس و گران قیمت استفاده می شود.

 

 

6.فوم پلی یورتان آنتی باکتریال

دسته دیگری از فوم های پلی یورتان با خواص ضد باکتریایی ساخته شده اند تا بتوانند مانع از رشد قارچ و کپک شوند. این نوع فوم علاوه بر اینکه حساسیت پوستی را کاهش می دهد، مانع از جذب گرد و غیار نیز می گردد. خشک شدن سریع فوم در اثر تماس با عامل رطوبت، از دیگر ویژگی های شاخص فوم پلی یورتان آنتی باکتریال است.

 

 

نحوه تشخیص فوم سرد از فوم گرم

همانطور که متوجه شدید، استفاده از فوم سرد در ساختار مبلمان اداری، تا حد قابل توجهی خواص آن را بهبود می دهد. اما اغلب افراد می ترسند که به طور ناخواسته به جای خرید فوم سرد، فوم گرم خریداری کنند. با در نظر داشتن تفاوت های فوم سرد و گرم می توانید به راحتی این دو فوم را از یکدیگر تشخیص داده و در نهایت با انتخاب فوم سرد، دوام و ماندگاری را به صندلی اداری خود هدیه دهید.
همانطور که می دانید مهم ترین تفاوت این دو نوع فوم، در نحوه ساخت آن هاست. اما به طور حتم شما نمی توانید از شکل ظاهری تشک صندلی متوجه نحوه ساخت آن شوید. پس بهتر است به دنبال تفاوت های ظاهری باشید. ابتدا با انگشتان خود به سطح فوم فشار وارد کنید. اینکار را برای چند ثانیه ادامه دهید تا شکل ظاهری فوم تغییر کند. احتمالاً اثر انگشت شما از سطح فوم محو می شود و یا اینکه بر روی آن باقی می ماند. در صورتی که اثر انگشت محو شد و فوم به شکل اولیه خود بازگشت، فوم از نوع فوم سرد بوده و در غیر این صورت فوم گرم است.

نتیجه گیری

فوم صندلی اداری یکی از مهم ترین بخش های صندلی است. هر قدر کیفیت فوم بیشتر باشد، شرایط بهتری برای نشستن های طولانی مدت فراهم می شود. در میان انواع فوم، فوم های سرد که قابلیت آنتی باکتریال دارند، بهترین گزینه برای خرید به شمار می آیند. پس بهتر است برا یخرید یک صندلی اداری ارگونومیک، به دنبال این فوم باشید.
 



آخرین ویرایش : 21 فروردین 1402

واتس اپ
مشاوره