قبل از خرید، حتما مدت زمان ارسال خود را به صورت تلفنی استعلام کنید.شماره تماس جهت استعلام موبایل : 09981506069 تلفن ثابت : 02122045698.به تمامی کالا ها مالیات بر ارزش افزوده (10% ) اضافه میگردد

چه عواملی بر قیمت صندلی اداری تاثیر گذار است؟

تنها یکبار حضور در بورس لوازم اداری، شما را با تنوع گسترده ای طرح، رنگ و قیمت روبرو می کند. برای تجربه یک خرید موفق و مقرون به صرفه، لازم است با عوامل موثر در قیمت صندلی اداری آشنا شوید.

چه عواملی بر قیمت صندلی اداری تاثیر گذار است؟

قیمت صندلی اداری با توجه به قابلیت های موجود در آن تعیین می شود. به طور معمول بهره مندی از مشخصاتی همچون خواص ارگونومیک، متریال با کیفیت، اتصالات مقاوم و ابعاد بزرگ موجب افزایش قیمت صندلی های اداری می شود. شاید تصور کنید بهره مندی از این دسته قابلیت ها اهمیت چندانی ندارد و تنها ظاهر صندلی مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. این در حالیست که برخی از این قابلیت ها به طور مستقیم بر سلامت کارمندان تأثیر گذاشته و موجب ازایش آسایش آنان می شود. مهم ترین فاکتورهای موثر در قیمت مبلمان اداری شامل موارد زیر می شوند.

1. جنس مواد اولیه صندلی اداری

متریال و مواد اولیه به کار رفته در صندلی های اداری به طرز قابل توجهی موجب نوسان قیمت در آن ها می شود. پیداست که صندلی های ساخته شده از مواد مرغوب و با کیفیت، قیمت بیشتری نسبت به سایرین دارند. امروزه متریال های مختلفی برای ساخت صندلی های اداری استفاده می شوند. اما در میان انواع متریال، ماده اولیه چرم از قیمت بیشتری برخوردار است. در حالیکه صندلی های ساخته شده از جنس پارچه از قیمت کمتری برخوردارند. از آنجایی که متریال موجود در صندلی کیفیت و دوام آن را تضمین می کند،بهتر است در زمان خرید صندلی اداری این آیتم را بیش از سایرین مورد توجه قرار دهید.

2. ابعاد و اندازه صندلی اداری

ابعاد و اندازه از مهم ترین عوامل موثر در قیمت صندلی اداری به شمار می روند. به طور مشخص صندلی های اداری بزرگ و شکیل قیمت بیشتری نسبت به صندلی های کوچک و استاندارد دارند. چرا که در ساخت آن ها از متریال بیشتری استفاده شده است. بر همین اساس می توان صندلی مدیریت را گران ترین صندلی یک شرکت برشمرد. چرا که عموماً میز و صندلی مدیریت از ابعاد بزرگتری برخوردار بوده و فضای بیشتری را اشغال می کند. در صورتی که قیمت صندلی های بزرگ کمتر از صندلی های کوچک باشد، می بایست به سایر فاکتورهای موثر در قیمت همچون جنس و کیفیت متریال دقت کنید.


Image

3. خلاقیت در طراحی صندلی های اداری

عامل موثر دیگر خلاقیت و نوآوری در طرح کلی صندلی اداری است. صندلی هایی که به شکل اختصاصی توسط برند های پرآوازه طراحی می شوند، از قیمت بالاتری برخوردارند. برخی شرکت های شیک و لاکچری به منظور ایجاد یک دکوراسیون متفاوت، اقدام به سفارش سازی صندلی های اداری می کنند.

در عمل اینکار موجب افزایش اعتبار شرکت شده و در ذهن مشتری تأثیر مثبتی می گذارد. این در حالیست که صندلی های شرکتی که ردپای آنان در عموم فروشگاه های فروش لوازم اداری به چشم می خورد، از قیمت کمتری برخوردارند. استفاده از صندلی و مبلمان خلاقانه موجب بهبود دکوراسیون اداری تبدیل شده و آن را از سایر شرکت ها متمایز می سازد. 

4. بهره مندی از خواص ارگونومیک صندلی اداری

بهره مندی از استانداردهای ارگونومیک نیز از جمله عوامل موثر در قیمت صندلی اداری به شمار می رود. این دسته از استانداردها به منظور رفاه و آسایش بیشتر کاربران تهیه شده اند. استفاده از صندلی های استاندارد به طرز قابل توجهی به افزایش راندمان کاری کمک می کند. چرا که قابلیت های ویژه این صندلی ها، اثرات ناشی از نشستن های طولانی مدت را خنثی می کند. طوریکه کاربران در زمان های طولانی هیچگونه حس دردی در ناحیه کمر و گردن نخواهند داشت. از این رو می توانند ساعت ها به کار و فعالیت بپردازند.

5. انعطاف پذیری بالا صندلی اداری

بهره مندی از قابلیت انعطاف پذیری به استفاده چند منظوره از صندلی اداری می انجامد. اساساً صندلی های انعطاف پذیر برای استفاده در بخش های مختلف به کار می روند و هزینه ناشی از خرید چند دست مبلمان اداری را کاهش می دهند. این دسته از صندلی ها به شکل تاشو طراحی شده و پس از استفاده در گوشه ای از محیط جای می گیرند. استفاده از صندلی های انعطاف پذیر در شرکت های کوچک، بهترین گزینه برای استفاده بهینه از فضا تلقی می شود.


Image


6. سبک طراحی و ساخت صندلی اداری

بهره مندی از استاندارد های ارگونومیک از یک سو و بهره مندی از ظاهر زیبا و جذاب نیز از سوی دیگر موجب افزایش قیمت صندلی های اداری می شود. اساساً صندلی هایی که با یک سبک محبوب و خاص ساخته می شوند، از قیمت بیشتری برخوردارند. انواع صندلی های اداری در دو سبک مدرن و کلاسیک طراحی می شوند. استفاده از هر یک از این صندلی ها منوط به دکوراسیون حاکم بر فضاست. صندلی های کلاسیک عموماً در دکوراسیون های کلاسیک و سلطنتی و صندلی های مدرن در چیدمان های مینیمال به کار می روند.

اساساً قیمت این دسته از صندلی ها بر اساس متریال به کاررفته در آنان تعیین می شود. اما به طور معمول صندلی های کلاسیک ساخته شده از چرم، قیمت بالاتری از صندلی های مدرن با فرم های آزاد دارند.

7. کیفیت بدنه و یراق آلات صندلی های اداری

از دیگر عوامل موثر در قیمت صندلی اداری می توان به کیفیت بدنه و اتصالات اشاره نمود. هرچقدر کیفیت این بخش از صندلی اداری بیشتر باشد، به طور حتم قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. به خاطر داشته باشید آنچه که در اغلب مواقع موجب خرابی صندلی اداری شده و آن را از رده مصرف خارج می کند، خرابی یراق آلت و اتصالات است. از این رو لازم است در خرید صندلی اداری کیفیت اتصالات را نیز مورد توجه قرار دهید.

8. گارانتی و خدمات پس از فروش

خرید از برندهای معتبر و خوش نام اگرچه موجب افزایش قیمت صندلی اداری می شود؛ اما آن را شامل گارانتی و خدمات پس از فروش می کند. با بهره مندی از کارت گارانتی خاکستری و طلایی می توانید از خدمات پس از فروش همچون تعمیر صندلی و یا تعویض آن بهره مند شوید.

سخن پایانی

برخی فاکتورها به طرز قابل توجهی در قیمت صندلی اداری تأثیر می گذارند. با شناسایی این عوامل می توانید مقایسه درستی از صندلی های گران قیمت و ارزان قیمت داشته باشید. در صورتی که بودجه کافی برای خرید صندلی اداری ندارید، بهتر است فاکتورهای زیبایی را کنار گذاشته و به کیفیت صندلی و اتصالات آن توجه کنید.



آخرین ویرایش : 21 خرداد 1401

واتس اپ
مشاوره