قبل از خرید، حتما مدت زمان ارسال خود را به صورت تلفنی استعلام کنید.شماره تماس جهت استعلام موبایل : 09981506069 تلفن ثابت : 02122045698.به تمامی کالا ها مالیات بر ارزش افزوده (10% ) اضافه میگردد

صندلی طبی اداری مخصوص کمر درد و دیسک کمر

دیسک کمر و کمر درد یکی از شایع ترین بیماری های عصر حاضر است. این بیماری بیشتر در افرادی که به شکل مستمر 8 ساعت از روز را مشغول فعالیت های ...

صندلی طبی اداری مخصوص کمر درد و دیسک کمر

مشخصات صندلی های مخصوص دیسک کمر

تنها اگر یکبار تجربه استفاده از صندلی های غیر استاندارد را داشته باشید، درد های عمیقی را در ناحیه گردن، کمر و ستون فقرات حس کرده اید. صندلی هایی که فاقد استانداردهای لازم هستند، نمی توانند از ناحیه کمر و گردن پشتیبانی کنند. آن ها فشار تمام بدن را به کمر و ستون فقرات منتقل می کنند. همین عامل منجر به بروز عوارضی همچون دیسک کمر می شود.

در صندلی های مخصوص دیسک کمر، حالت مناسبی برای نشستن و انتقال نیرو فراهم می شود. به گونه ای که فشار وارد شده بر روی کمر به بخش های پشتیبانی کننده منتقل شده و از روی ستون فقرات برداشته می شود. این انتقال نیرو منجر به کاهش حس درد در ناحیه کمر خواهد شد. در این دسته از صندلی ها، امکانات مختلفی برای جلوگیری از بروز دیسک کمر تعبیه شده است. از مهم ترین این امکانات می توان به موارد زیر اشاره نمود.

Image

قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی

قابلیت تنظیم و تغییر ارتفاع، از مهم ترین مشخصات صندلی های مخصوص دیسک کمر است. به طور معمول صندلی های عادی و غیر استاندارد، در تناسب با اندام مردان ساخته می شود. همین مسئله بانوان را در استفاده از صندلی اداری به مشکل می اندازد. چرا که آن ها مجبورند خود را برای دیدن صفحه مانیتور به بالا بکشند. در برخی مردان قد بلند نیز مشاهده صفحه مانیتور نیازمند خم کردن کمر است.

در هر دو حالت کمر کاربر به شدت آسیب دیده و دچار حس درد می شود. همچنین پاها یا بیش از حد خم شده و یا تحت هیچ پوشش روی هوا می ماند. این در حالیست که قابلیت تنظیم ارتفاع کمک می کند تا هر کاربر به شکل مجزا، ارتفاع صندلی را در تناسب با قدم خود تنظیم کند. 

به خاطر داشته باشید برای تنظیم ارتفاع صندلی می بایست به حالات پا نیز دقت کنید. بهترین حالت برای تنظیم ارتفاع زمانیست که کف پای شما زمین را لمس می کند. در غیر اینصورت زمانی که پاها معلق در هوا می ماند، خطر ضعیف شدن گردش خون و بروز رگ های واریسی و عنکبوتی، پشت پای شما را تهدید می کند.

Image

قابلیت تنظیم زاویه تکیه گاه

در صندلی های ارگونومیک قابلیت تنظیم ارتفاع به منظور خواباندن تکیه گاه به کار می رود. همانطور که می دانید فعالیت طولانی مدت در یک زاویه، به کمر فشار زیادی وارد می کند. همه ما دوست داریم پس از مدتی کمر خود را بر روی تکیه صاف کرده و به آن استراحت دهیم. این امکان تنها در صندلی هایی که قابلیت تغییر زاویه تکیه گاه دارند وجود دارد. 

چیدمان برتر توصیه می کند در زمان استفاده از صندلی های طبی، زاویه پشتی را برای استراحت کمر در حدود 135 درجه تنظیم کنید. طوریکه کف پای شما زمین را لمس کند. زوایای کمتر و یا بیشتر از این، موجب تشدید فشار بر روی ستون فقرات و ناحیه کمر می شود. 

در صندلی های مخصوص دیسک کمر، بخش تکیه گاه از ارتفاع مناسبی برخوردار است و می تواند کمر تا گردن را تحت پوشش و حمایت خود قرار دهد. بدین منظور پشتی صندلی های ارگونومیک در عرض 32 الی 36 سانتی متر و در ارتفاع 50 تا 82 سانتی متر ساخته می شود.

همچنین در بخش گودی کمر دارای یک قوس محدب و یا بالشتک اضافه است تا بتواند فشار را از این نقطه بردارد. بهتر است در انتخاب صندلی طبی، سراغ گزینه هایی بروید که قابلیت تغییر حالت بالشتک گودی کمر را دارند. چرا که گودی کمر در هر انسان مکان متفاوتی دارد. در این قبیل صندلی ها شما می توانید میزان سفتی و یا نرمی بالشتک را تنظیم کرده و آن را درست در منطقه گودی کمر خود قرار دهید.

Image

دارای نشمین گاه استاندارد

نشیمن گاه صندلی اداری از جمله اصلی ترین بخش های آن است که مشخصات آن تأثیر بسزایی در سلامت کمر می گذارد. نشیمن گاه های صندلی های طبی حداقل یک 2 الی 3 سانتی متر عریض تر از مفاصل ران ساخته می شود. این بخش از صندلی دارای پهنای 40 تا 45 سانتی متر و عرض 38 تا 42 سانتی متر است. برای افرادی که وزن سنگینی دارند، این ابعاد کمی بزرگتر در نظر گرفته می شود.

بر روی نشیمن گاه صندلی های طبی یک فرورفتگی سطحی نیز برای جلوگیری از سر خوردن کارمندان تعبیه شده است. به خاطر داشته باشید بهترین حالت برای قرار گیری بر روی نشمین زمانی رخ می دهد که گردن، شانه و لگن شما، همگی در یک راستای عمودی قرار بگیرند. آرنج ها زاویه 90 الی 100 درجه درست کرده و مچ دست نیز به شکل کاملاً صاف بر روی میز قرار بگیرد.

Image

دارای متریال مقاوم و تنفس پذیر

ویژگی دیگر صندلی طبی اداری مخصوص دیسک کمر و کمر درد، بهره مندی از متریال مقاوم و با کیفیت است. اساساً تولیدکنندگانی که اقدام به ساخت صندلی های ارگونومیک و طبی می کنند، از بهترین متریال موجود در بازار بهره می برند. کیفیت صندلی برای آن ها تنها به رویه و فریم اصلی محدود نمی شود.

تلاش این برندها برای به کارگیری متریال مقاوم در تمامی بخش هاست. شما می توانید صندلی های طبی را با پوشش های تنفس پذیر نیز بشناسید. این نوع پوشش ها در بخش هایی که به طور مستقیم با انسان در تماس هستند، همچون پشتی و نشیمن گاه به کار می رود. تخلخل موجود در این رویه ها باعث عبور هوا شده و مانع از تعریق بیش از حد بدن می شود.

Image

قابلیت تنظیم ارتفاع دسته

اگرچه قابلیت تنظیم ارتفاع دسته های صندلی اداری و یا تعبیه پشتی گردن، تأثیر بسزایی در عدم بروز دیسک کمر ندارد، اما می تواند از ابتلا به دیسک گردن جلوگیری کند. به همین خاطر اغلب صندلی های طبی به این دو ویژگی کاربردی نیز مجهز می شوند.

تنظیم ارتفاع دسته ها کمک می کند تا دست های کارمندان در هوا معلق نمانده و یا بیش از حد بالا نباشد. این قابلیت انجام بسیاری از فعالیت های اداری را ساده تر می سازد. همچنین به کارمندان در قرارگیری درست دست ها کمک می کند.

با تنظیم دسته های صندلی بر اساس نیاز خود، می توانید از بروز حس درد در ناحیه گردن و شانه جلوگیری کنید. تکیه سر بر روی پشتی گردن نیز به همین میزان ریسک ابتلا به دیسک گردن را کاهش می دهد. این بالشتک نرم و منعطف می تواند فشار وارد شده به گردن را خنثی کرده و درد ایجاد شده در این بخش را به صفر برساند.

سخن پایانی

در صندلی طبی مخصوص دیسک کمر و کمر درد، قابلیت های ویژه ای برای به حداقل رساندن فشار در ناحیه کمر به وجود آمده است. این قابلیت ها کمک می کنند تا نشستن طولانی مدت بر روی صندلی با عارضه هایی همچون بروز دیسک کمر همراه نباشد. 



آخرین ویرایش : 16 مهر 1401

واتس اپ
مشاوره