قبل از خرید، حتما مدت زمان ارسال خود را به صورت تلفنی استعلام کنید.شماره تماس جهت استعلام موبایل : 09981506069 تلفن ثابت : 02122045698.به تمامی کالا ها مالیات بر ارزش افزوده (10% ) اضافه میگردد

راهنمای انتخاب بهترین صندلی اداری، صندلی مدیریتی و کارمندی کارشناسی و میز اداری

صندلی‌هایی که در فضاهای ادارای و شرکتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، تاثیر بسیار زیادی در بهره‌وری کارکنان مجموعه و سلامتی آن‌ها دارند. یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در محیط کار، صندلی اداری است.

راهنمای انتخاب بهترین صندلی اداری، صندلی مدیریتی و کارمندی کارشناسی و میز اداری

صندلی‌های ادارای انواع مختلفی دارند که با توجه به ویژگی و مشخصاتشان، هریک از آن‌ها برای امری مخصوص به‌ کار برده می‌شوند. در حالت کلی به صندلی‌هایی که در محیط اداری و کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، صندلی اداری گفته می‌شود. صندلی مدیریتی نوع خاصی از صندلی‌های اداری است که مخصوص مدیران بوده و از نظر ظاهری شیک‌تر و لوکس‌تر می‌باشد. صندلی‌های مدیریتی نسبت به سایر صندلی‌های اداری، پشتی بلندتری دارند.

صندلی‌ کارمندی و کارشناسی به نسبت سایر صندلی‌های اداری، پشتی کوتاه‌تری دارند و برای کارمندان و کارشناسانی که ساعات زیادی از روز را به صورت نشسته کار می‌کنند، مناسب هستند. این نوع از صندلی‌های ادارای، ارگونومیک بوده و برای حفظ سلامتی کارمندان و کارکنان مفید هستند. اغلب صندلی‌ کارشناسی، پشتی اسفنجی دارند تا عمل تنفس و تهویه در این صندلی‌ها به خوبی انجام شود. 

موارد مهم در انتخاب انواع صندلی اداری

می‌توان گفت که انتخاب صندلی‌ اداری یکی از دشوارترین کارها است. تنوع بسیار زیاد و وجود انواع مختلف صندلی‌های اداری باعث شده تا انتخاب از میان آن‌ها دشوار باشد. افرادی که قصد خرید صندلی اداری دارند، باید به برخی از ویژگی‌های صندلی موردنظر توجه کنند تا انتخاب درستی داشته باشند. انتخاب صحیح صندلی اداری، نه‌تنها باعث کاهش آسیب‌های سلامتی ناشی از نشستن‌های طولانی مدت می‌شود، بلکه بهره‌وری کارکنان و کارمندان را نیز افزایش می‌دهد. در ادامه به توضیح برخی از مهم‌ترین نکات انتخاب صندلی مناسب می‌پردازیم. 


Image

• قابل تنظیم بودن ارتفاع صندلی

با توجه به اینکه قد افراد با یکدیگر تفاوت دارد، قابلیت تغییر ارتفاع صندلی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صندلی‌های اداری است. چنانچه صندلی بسیار بلند باشد، افراد برای انجام امور خود باید خود را به جلو بکشند و اگر صندلی بیش از اندازه کوتاه باشد، هنگام نشستن، زانوهای افراد بالاتر از نشیمنگاه آن‌ها قرار می‌گیرد و فشار زیادی روی کمر آن‌ها وارد می‌شود. صندلی با قابلیت تغییر ارتفاع، به افراد اجازه می‌دهد تا بهترین حالت را برای نشستن خود تنظیم کنند و بدون وارد شدن هیچ فشاری به کمر یا ستون فقرات خود، مشغول کار شوند.


• تغییر پشتی صندلی

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید صندلی اداری باید به آن توجه کرد، امکان تغییر زاویه پشتی صندلی است. تکیه دادن به پشتی صندلی اداری، یکی از کارهایی است که کارکنان برای استراحت حین کار انجام می‌دهند؛ بنابراین صندلی اداری باید قابلیت تغییر زاویه پشتی را داشته باشد. بهترین زاویه برای پشتی صندلی، 100 یا 110 درجه است. در این حالت ستون فقرات انسان و زاویه قرارگیری آن با نشیمنگاه در مطلوب‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد. 


• باریک یا پهن بودن ابعاد صندلی

چنانچه صندلی اداری انتخاب شده بسیار باریک باشد، فرد احساس فشار خواهد کرد و نمی‌تواند به راحتی روی کارهای خود تمرکز کند. صندلی بزرگ و پهن نیز برای محیط‌های اداری و کاری مناسب نیست و باعث کاهش کارایی افراد می‌شود. 


• استاندارد یا قابل تنظیم بودن دسته‌های صندلی 

براساس تحقیقاتی که روی کارمندان انجام گرفته است، وجود دسته‌های صندلی باعث حفاظت از گردن و شانه‌های افراد می‌شود. دسته‌های صندلی اداری باید در شرایط و ارتفاع مناسبی قرار گیرند تا از سلامتی افراد محافظت کنند. در واقع اگر دسته‌های صندلی در ارتفاع مناسبی قرار نگرفته باشند، نه‌تنها از گردن و شانه‌های افراد محافظت نمی‌کنند، بلکه باعث ایجاد مشکلاتی برای آن‌ها نیز می‌شوند. نحوه قرارگیری دسته‌های صندلی اهمیت بسیار زیادی داشته و باید به‌گونه‌ای باشد که مچ‌ها و دست‌ها، هم‌سطح با کیبورد سیستم قرار گیرند. 

دسته‌های برخی از صندلی‌های اداری قابل تنظیم بوده و افراد می‌توانند با توجه به شرایط خود، آن‌ها را تنظیم کنند. هنگامی‌که دسته‌های صندلی در ارتفاع بالاتری قرار بگیرند، باعث کشش ماهیچه‌های شانه می‌شوند و اگر دسته‌های صندلی در ارتفاع پایین‌تری قرار بگیرند، باعث ایجاد دردها و مشکلاتی در ساعد و مچ دست افراد می‌شود. 

Image


• روکش و لایه داخلی صندلی

روکش و لایه‌های داخلی یک صندلی، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در هنگام خرید بدان توجه کرد. برخی از صندلی‌ها، روکش چرم و چرم مصنوعی دارند و برخی دیگر از ظاهر زیباتری برخوردار هستند. وجود اسفنج در لایه‌های داخلی صندلی‌های اداری باعث می‌شود تا تنفس و تهویه در آن‌ها بهتر صورت گیرد و باعث راحتی کارکنان شود. بسیاری از صندلی مدیریتی از رویه‌های چرمی، ساخته می‌شوند که باعث افزایش طول عمر صندلی شده و باعث می‌شود تا صندلی، ظاهری شیک و زیبا داشته باشد. 


• قابلیت حرکت دادن صندلی 

صندلی‌های اداری باید همواره در انتهای پایه‌های خود دارای چرخ‌های کوچکی باشند تا حرکت کارمندان و کارکنان در محیط کاری را سهولت بخشند. البته جنس این چرخ‌ها مهم بوده و باید مقاومت بالایی داشته باشد تا به راحتی دچار شکستگی نشوند. 


• محافظت از گودی کمر 

گودی کمر یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن هر انسانی است. این قسمت از بدن، محل اتصال ستون فقرات با مهره‌های کمر است و حساسیت بالایی دارد. در هنگام نشستن، چنانچه این قسمت از بدن دچار ناراحتی شود، امکان اصلاح و درمان آن بسیار سخت خواهد بود. برخی از صندلی‌های اداری در قسمت گودی کمر، حفاظی ارگونومیک برای محافظت از ستون فقرات دارند که باعث می‌شود آسیب خاصی به ستون فقرات و مهره‌های کمر وارد نشود.

Image

انتخاب میز اداری و موارد مهم و موثر در این انتخاب

میز اداری یکی از آیتم‌های بسیار مهم در فضای کاری و اداری است. میزهای اداری در انواع و ابعاد مختلفی ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی ‌که میزهای اداری به مدت طولانی‌تری استفاده می‌شوند، هنگام خرید آن باید همواره دقت کرد تا میز اداری مناسبی خریداری شود. برای انتخاب و خرید میزهای اداری نیز باید موارد و ویژگی‌های مهمی در نظر گرفته شود. برای کارمندان و کارکنانی که به طور میانگین، 8 ساعت از روز را در محل کار خود می‌گذرانند، میز اداری بسیار مهم بوده و چنانچه این میز، کیفیت و ابعاد مناسبی نداشته باشد، باعث ایجاد آسیب‌هایی به گردن و ستون فقرات افراد خواهد شد. سبک و جنس میز، کاربرد، سایز و اندازه میز و ارتفاع میز، از جمله موارد مهم و موثر در انتخاب میزهای اداری هستند. میزهای اداری در سبک‌ها و جنس‌های مختلف، در بازار وجود دارند. 

میزهای شیشه‌ای، چوبی، فلزی و پلاستیکی از جمله مهم‌ترین انواع میزهای اداری هستند که افراد می‌توانند با در نظر گرفتن سبک محیط اداری خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. میزهای موجود در یک اداراه و محیط کاری برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. افراد باید با در نظر گرفتن کارایی میز، میز مناسب محیط کار خود را انتخاب و خریداری کنند. سایز و اندازه میز اداری نیز یکی از مهم‌ترین موارد موثر در انتخاب و خریداری میز اداری است. افراد باید با توجه به محیط و فضای کاری خود، میز اداری مناسبی را انتخاب کرده و خریداری کنند. ارتفاع میز اداری نیز، بسیار مهم بوده و باید در هنگام خرید بدان توجه کرد. میزهایی با ارتفاع بالا باعث واردشدن فشار به سرشانه‌ها و ستون فقرات افراد می‌شوند و میزهایی با ارتفاع کم نیز باعث می‌شوند تا نحوه قرارگیری فرد نسبت به میز مناسب نباشد و دچار مشکلات و کمردرد شود. 



آخرین ویرایش : 07 دی 1400

واتس اپ
مشاوره