قبل از خرید، حتما مدت زمان ارسال خود را به صورت تلفنی استعلام کنید.شماره تماس جهت استعلام موبایل : 09981506069 تلفن ثابت : 02122045698.به تمامی کالا ها مالیات بر ارزش افزوده (10% ) اضافه میگردد

تنظیم پشتی صندلی اداری

تنظیم پشتی صندلی اداری اقدامی ضروری جهت شخصی سازی مشخصات صندلی اداری است. با اینکار پشتی صندلی در تناسب با نیاز شما تنظیم شده و حالت مناسبی برای نشستن و استراحت ایجاد می کند. برای اینکه بتوانید صندلی خود را مطابق با مشخصات فردی خود تنظیم کنید، لازم است با نحوه تنظیم صندلی اداری آشنا شوید.

تنظیم پشتی صندلی اداری

اهمیت تنظیم صندلی اداری

در یک محیط اداری، کارکنان چندین ساعت از زمان حضور خود را بر روی صندلی های اداری می گذارنند. به همین خاطر است که مشخصات این نوع مبلمان اداری بر روی سلامت جسم و روان آنان تأثیر می گذارد. همانطور که می دانید هر کارمند مشخصات فیزیکی مخصوص به خود را دارد. قد، وزن و حالات بدن در هر فرد با دیگری متفاوت است.

بالطبع مشخصات یک صندلی برای عموم کارمندان مناسب نیست. برای مثال ممکن است ارتفاع صندلی برای کارمندان مرد مناسب و برای بانوان نامناسب باشد. از آنجایی که نمی توان با حضور هر یک از کارمندان، یک صندلی و میز مخصوص برای آنان خریداری نمود، بهتر است در زمان خرید صندلی، از نمونه هایی که دارای قابلیت تنظیم پشتی هستند، انتخاب نمود.

ایده ایجاد قابلیت تنظیم زاویه پشتی از زمانی که استانداردهای ارگونومیک روی کار آمدند، ایجاد شد. استانداردهای ارگونومی تولیدکنندگان را ملزم به در نظر گرفتن حالات طبیعی بدن در زمان ساخت مبلمان اداری می کنند. مبلمان هایی که با قابلیت های ارگونومی ساخته می شوند، بیشترین تطابق را با حالت طبیعی بدن داشته و تلاش می کنند تا سلامت بدن را در طول فعالیت های طولانی مدت حفظ کنند.

صندلی هایی که بر اساس استانداردهای ارگونومیک ساخته می شوند، دارای قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی و تنظیم پشتی هستند. به واسطه این قابلیت کاربردی، هر کارمند می تواند مشخصات صندلی خود را بر اساس قد خود تنظیم کند. با اینکار حالت مناسبی برای نشستن ایجاد شده و راندمان کاری کارمندان نیز به واسطه بهره مندی از رفاه بیشتر، افزایش می یابد.

امکان تنظیم پشتی صندلی اداری، اثرات مخرب ناشی از نشستن های طولانی مدت را به طرز قابل توجهی خنثی می کند. خوشبختانه عملیات تنظیم پشتی صندلی، بسیار ساده و آسان است. برای انجام اینکار نیازی به کمک سایر افراد و یا دانش تخصص نخواهید داشت.

Image

نحوه تنظیم پشتی صندلی اداری

کمر از جمله آسیب پذیرترین نقاط بدن است که در طول فعالیت های اداری فشار بدن را تحمل می کند. در صورتی که تکیه گاه و پشتی صندلی قابلیت تنظیم و تغییر حالت نداشته باشد، این عضو آسیب بیشتری می بیند. تنها یک بار استفاده از صندلی های غیر استاندارد، شما را متوجه اهمیت این مسئله می سازد.

زمانی که نتوانید پس از یک بازه زمانی طولانی مدت، کمر خود را صاف کرده و استراحت دهید، دچار حس درد در ناحیه ستون فقرات می شوید. این حس درد به مرور سایر عضلات همچون شانه و گردن را نیز درگیر می سازد. به همین خاطر توصیه می کنیم در انتخاب صندلی اداری، سراغ صندلی هایی که امکان تنظیم پشتی را دارند، بروید.

برای تنظیم پشتی صندلی اداری لازم است زاویه کمر خود با پشتی را بسنجید. در صورتی که زاویه پشتی با کمر تند باشد، کمر شما بار و فضار بیشتری را تحمل می کند. به طور عکس زمانی که این زاویه بیش از حد باز باشد، عملاً کارکرد پشتی صندلی از بین می رود.

چرا که کاربر نمی تواند به راحتی به آن تکیه دهد. تکیه گاه صندلی می بایست قسمت زیرین کمر را تحت پوشش قرار دهد. برای ایجاد این حالت کافیست کمر خود را عقب و جلو برده و بهترین حالت را برای تنظیم پشتی صندلی ایجاد کنید. سپس پشتی را در حالت مورد نظر قفل کرده و به فعالیت خود بپردازید.

استانداردهای ارگونومیک زاویه مناسب برای تکیه کمر را 90 الی 100 درجه عنوان کرده است. این میزان زاویه بهترین حالت را برای نشستن فراهم می کند. با اینحال توصیه می شود برای تعیین زاویه حالت طبیعی بدن خود را نیز در نظر بگیرید. بهترین زاویه برای تکیه گاه کمر، زاویه است که بدن شما در حالت آسایش و استراحت باشد. 

Image

مزیت تنظیم پشتی صندلی اداری

تنظیم پشتی مبلمان اداری تأثیر بسزایی در ایجاد حس راحتی و آسایش می گذارد. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، کارمندان 8 ساعت از روز خود را پشت میز و بر روی صندلی اداری می گذارنند. هرقدر آنان در طول فعالیت های اداری آسایش و آرامش بیشتری را تجربه کنند، بازدهی بیشتری خواهند داشت.

تنظیم مشخصات صندلی و ایجاد یک حالت ایده آل برای نشستن و فعالیت، مزیت های فراوانی در بر دارد. اگرچه در تأمین آسایش کارمندان تنها فاکتور تأثیرگذار تنظیم پشتی صندلی نیست، اما این قابلیت نیز اثرات مثبت مخصوص به خود را دارد. از مهمترین مزایای این قابلیت می توان به موارد زیر اشاره نمود.

1. تنظیم مشخصات صندلی بر اساس قد و وزن کاربر، موجب تضمین سلامت او در حین فعالیت می شود.

2. عدم احساس هرگونه درد در ناحیه کمر، موجب تأمین آسایش روانی کارمندان می شود.

3. کارمندان می توانند در بازه های زمانی مختلف کمر خود را صاف کرده و فشار ایجاد شده بر روی ستون فقرات را دفع کنند.

4. کاهش حس درد و رنجش در ناحیه کمر، از تشدید و پیشروی درد به نواحی دیگر جلوگیری می کند.

5. سلامت جسم به مرور سلامت روان را به همراه آورده و در ادامه راندمان کاری شرکت را بهبود می بخشد.

6. عدم احساس حس درد کارمندان را برای انجام فعالیت بیشتر و اضافه کار، مشتاق می سازد.

Image

سخن پایانی

تنظیم پشتی صندلی اداری موجب تضمین سلامت ستون فقرات می شود. صندلی هایی که فاقد این قابلیت ویژه هستند، موجب به خطر انداختن سلامت کارکنان می شوند. برای ایجاد یک حالت مناسب برای نشستن و فعالیت، کافیست زاویه پشتی را در حدود 90 الی 100 درجه تنظیم کنید.



آخرین ویرایش : 27 مرداد 1401

واتس اپ
مشاوره