قبل از خرید، حتما مدت زمان ارسال خود را به صورت تلفنی استعلام کنید.شماره تماس جهت استعلام موبایل : 09981506069 تلفن ثابت : 02122045698.به تمامی کالا ها مالیات بر ارزش افزوده (10% ) اضافه میگردد

تعویض روکش صندلی اداری

تعویض روکش صندلی اداری از جمله خدماتی ست که دیر یا زود به آن احتیاج پیدا می کنید. چرا که روکش صندلی اداری حتی با استهلاک و فرسودگی نیز دچار خرابی می شود. اما اصابت ضربه یا سایش نیز می تواند منجر به خرابی زودرس روکش صندلی شود. معمولاً خرابی در روکش ها زمانی که به سرعت تعمیر نشود، گسترده تر شده و در نهایت صندلی را از چرخه مصرف خارج می کند. پس بهتر است پیش از اینکه روکش صندلی ها از ریخت و قیافه بیفتند، با نحوه تعمیرات صندلی اداری آشنا شوید.

تعویض روکش صندلی اداری

انواع روکش صندلی اداری

پیش از اینکه به بحث راجع به نحوه تعویض روکش بپردازیم، شما را با انواع روکش های آشنا می کنیم. چرا که اینکار کمک می کند تا در تعویض روکش دقیق تر عمل کنید. در یک نگاه کلی می توان انواع روکش صندلی اداری را در دو مدل چرم و پارچه ای تقسیم کرد. شما می توانید در زمان تعویض روکش، هر یک از این روکش ها را جایگزین روکش دیگر کنید. اما بهتر است پیش از اینکار با مشخصات روکش های مختلف آشنا شوید.

•معرفی روکش صندلی اداری چرم

چرم یکی از پر کاربردترین روکش هاست که در ساخت صندلی های کلاسیک به کار می رود. روکش های چرمی بسته به کیفیت چرم، مقاومت مختلفی از خود به نمایش می گذارند. برای مثال روکش چرم طبیعی مقاوم ترین و روکش های مصنوعی با ضخامت کم، کمترین میزان استحکام را به نمایش می گذارند. روکش های چرمی در تناسب با میزان مقاومت خود قیمت گذاری می شون. برای مثال روکش های طبیعی یکی از گران قیمت ترین انواع روکش صندلی اداری به شمار می روند.
به طور کلی نباید از روکش های چرم انتاظر دوام و استقامت بالایی داشته باشید. چرا که سرعت استهلاک در این روکش ها بسیار بالاست. علاوه بر این روکش های چرم نیاز به نگهداری و روغن کاری دارند. در صورتی که رطوبت روش های چرمی در اثر اصابت مستقیم نور خورشید و یا گرمای محیط از بین برود، چرم شروع به پوسته پوسته شدن می کند.
در بسیاری از موارد آنچه که روکش چرمی را از چرخه مصرف خارج می کند، همین پوسته پوسته شدن روکش است که منجر به نمایش فوم زیرین می شود. با این وجود بسیاری از مدیران، استفاده از روکش چرم را به جهت ظاهر جذاب و لوکس آن ترجیح می دهند. تعویض این روکش کار چندان سختی نیست. به شرط آنکه، آموزش تعویض روکش صندلی اداری را دیده باشید و بتوانید با ابزار مناسب روکش قبلی را جدا کنید.

 

 

•معرفی روکش پارچه ای صندلی اداری

در مقایسه با روکش های چرمی، روکش پارچه ای هم از تنوع رنگ و طرح بیشتری برخوردار است و هم دیرتر خراب می شود. اما مشخصاً این روکش نمی تواند به اندازه روکش های چرمی جذاب و لوکس به نظر برسد. روکش های پارچه ای بسته به کیفیت پارچه مقاومت و ماندگاری متفاوتی دارند.
روکش های مشبک که دارای تخلخل های ریز هستند، گزینه بهتری برای تعویض رویه صندلی اداری به شمار می آیند. چرا که این روکش ها تنفس پذیر بوده و مانع از تعریق بیش از حد بدن در زمان نشستن روی صندلی می شوند. همچنین این روکش ها دوام بالایی در برابر آسیب های محیطی اعم از ضربه، سایش و تابش نور خورشید دارند. با این حال خرابی در روکش پارچه ای نیز امری ناگزیر است.

 

 

راهنمای تعمیر روکش صندلی اداری

برای اینکه بتوانید روکش معویب و زوار در رفته صندلی اداری را تعویض کرده و بدین شکل مبلمان اداری خود را احیا کنید، لازم است تا با نحوه تعمیر رویه صندلی اداری آشنا شوید. پیشنهاد می کنیم در صورتی که فنی نیستید و ابزار مناسب ندارید، از اهالی فن کمک بگیرید. در غیر این صورت با جمع آوری ابزارهایی همچون پیچ گوشتی، قیچی و منگنه دستی بزرگ، خود را برای طی کردن مراحل زیر آماده کنید.

1.اجزای نشمین گاه را باز کنید

در اولین مرحله از کار باید بتوانید با جداسازی اجزای متصل به نشمین، فضا را برای خارج کردن رویه باز کنید. احتمالاً برای اینکار لازم باشد تا دسته و پایه صندلی را جدا کرده و نشیمن گاه را برای خارج کردن رویه قبلی آماده کنید. توصیه می کنیم در هر مرحله از کار از نحوه اتصال قطعات به یکدیگر عکس بگیرید تا بتوانید در آخرین مرحله از کار با دنبال کردن عکس ها اجزا را مجدداً به هم ببندید.

 

 

2.رویه جدید را با دقت ببرید

پس از اینکه رویه کهنه را جدا کردید، رویه جدید را بر روی پارچه قرار دهید و دور آن را با قیچی ببرید. در صورتی که ضخامت فوم صندلی شما زیاد است، حاشیه بیشتری برای برش در نظر بگیرید تا در نهایت بتوانید آن را به نشمین گاه بچسبانید. 

3.رویه جدید را نصب کنید

در قدم بعد باید با رعایت چندین نکته، به نصب رویه جدید بپردازید. در وهله اول توجه کنید که اگر صندلی شما فاقد آستر است، نیازی به جداسازی رویه قبلی ندارید. می توانید رویه جدید را روی آن نصب کنید. اما اگر تصمیم به خارج کردن رویه دارید، بایستی یک آستر نیز برای ایجاد حائل میان فوم و رویه در نظر بگیرید.
در هنگام نصب رویه جدید تا جای امکان پارچه را بکشید و سپس آن را با منگنه به صندلی وصل کنید. چرا که رویه صندلی در طول کارکردهای طولانی مدت شل شده و شکل ظاهری خود را از دست می دهد. در صورتی که کشش لازم را در رویه ایجاد نکنید، سرعت شل شدگی و افتادگی رویه دو چندان می شود.
برای ایجاد کشش بهتر، ابتدا یک سمت رویه را منگنه کنید و برای سه طرف دیگر از یک نیروی کمکی برای کشش هر چه بیشتر رویه کمک بگیرید. پیشنهاد می کنیم در منگنه زدن زیاده روی نکنید. چرا که شکل ظاهری صندلی را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

 

4.پارچه های اضافه را ببرید

پس از اینکه رویه جدید را به صندلی منگنه کردید، پارچه های اضافی که در پیرامون نشیمنگاه ایجاد شده با دقت و ظرافت بالا ببرید. بهتر است یک حاشیه دو سانتی متری برای برش در نظر بگیرید و رویه را بیخ تا بیخ منگنه نبرید.

5.صندلی را سر هم کنید

در آخرین مرحله از کار، مطابق با عکس هایی که تهیه کردید، قطعات مختلف صندلی را سرهم کنید.
مطابق این چند راهکار ساده، شما توانستید، رویه صندلی جدید را جایگزین روکش معیوب کنید. همانطور که متوجه شدید، انجام اینکار مهارت زیادی نمی طلبد. اما به طور حتم ریسک آمیز بوده و زمان و انرژی زیادی نیز می گیرد. پس بهتر است برای انجام یک تعویض حرفه ای، از کارشناسان و متخصصین این حوزه کمک بگیرید. نگران هزینه و قیمت تعویض روکش صندلی اداری نیز نباشید. چرا که معمولاً تعرفه تعویض رویه صندلی از آنچه که تصور می کنید، پایین تر است.

 

 

نتیجه گیری

تعویض روکش صندلی اداری کمک شایانی به احیا شکل ظاهری صندلی می کند. همچنین صندلی را وارد چرخه مصرف کرده و نیاز به خرید صندلی جدید را از بین می برد. بر همین اساس می توان تعویض رویه را نوعی اقدام اقتصادی در نظر گرفت که در مدت کوتاهی با ابزاری ساده صورت می پذیرد. تفاوتی ندارد روکش مورد نظر شما از چه جنسی باشد. در هر حالت می توانید از راهکارهای ذکر شده در این مطلب برای تعویض آن استفاده کنید. 
 



آخرین ویرایش : 04 اردیبهشت 1402

واتس اپ
مشاوره