قبل از خرید، حتما مدت زمان ارسال خود را به صورت تلفنی استعلام کنید.شماره تماس جهت استعلام موبایل : 09981506069 تلفن ثابت : 02122045698.به تمامی کالا ها مالیات بر ارزش افزوده (10% ) اضافه میگردد

اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری

عموم متخصصین ارگونومی کارمندان را به استفاده از یک پشتی طبی استاندارد و با کیفیت ملزم ساخته اند. بنابراین می توان گفت استفاده از پشتی طبی در هنگام نشستن بر روی صندلی ضروری قلمداد می شود. چرا که این پشتی به طرز قابل توجهی موجب کاهش تنش در گودی کمر و ستون فقرات می شود. با چیدمان برتر همراه شوید تا با مزایای پشتی طبی برای صندلی اداری آشنا شوید.

اهمیت استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری

مهم ترین مزیت استفاده از پشتی طبی

به طور معمول نشستن طولانی مدت بر روی صندلی های اداری منجر به ایجاد حس درد در ناحیه کمر می شود. این مسئله برای کارمندانی که 8 ساعت از فعالیت خود را بر روی صندلی های اداری می گذارنند، تهدید بزرگ به حساب می آید. چرا که به مرور این حس درد عمیق تر شده و به یک عارضه جدی در ناحیه کمر و یا ستون فقرات تبدیل می شود. حتی اگر بهترین و با کیفیت ترین صندلی اداری موجود در بازار را خریداری کرده باشید، باز هم لازم است از پشتی طبی استفاده کنید.

مگر اینکه صندلی اداری شما، به طور شخصی دارای یک پشتی طبی متحرک باشد. در غیر اینصورت خرید پشتی طبی برای صندلی اداری ضروری خواهد بود. اما واقعاً چرا خرید پشتی طبی انقدر حیاتی است؟ کافیست تنها یک روز از پشتی طبی بر روی صندلی اداری استفاده کنید تا متوجه اهمیت این موضوع شوید.

بدون در اختیار داشتن یک پشتی استاندارد، فعالیت مداوم و مستمر بر روی صندلی اداری، برای شما غیر ممکن می شود. چرا که درد عجیبی در ناحیه گودی کمر شکل گرفته و به مرور تمام بخش کمر را درگیر می سازد. بروز اینچنین حالتی، موبجب اختلال در کار شما شده و ناخودآگاه شما را از روی صندلی بلند می کند.

این در حالیست که با استفاده از پشتی های طبی و هوشمند حس درد در ناحیه گودی کمر به صفر رسیده و نشستن طولانی مدت بدون ایجاد حس درد انجام می شود. چرا که پشتی های طبی به خوبی از ناحیه گودی کمر پشتیبانی کرده و تنش ایجاد شده در این بخش را به حداقل می رسانند. سایر مزیت های استفاده از پشتی طبی برای صندلی اداری، در موارد زیر خلاصه می شود.

Image

کاهش احتمال بروز دیسک کمر

همانطور که گفته شد، پشتی طبی به خوبی گودی کمر و دیسک های آن را پوشش می دهد. پوشش گودی کمر کمک می کند تا تلاش ماهیچه های ستون فقرات برای حفظ انحنای طبیعی بدن، متوقف شود. پس از به کارگیری پشتی طبی این ماهیچه ها می توانند مسئولیت حفظ انحنای طبیعی در ستون فقرات را به پشتی طبی بسپارند. پیداست که در این حالت احتمال بیرون زدگی دیسک کمر به مراتب کاهش می یابد.

تأمین استانداردهای ارگونومیک

مطابق اصول ارگونومیک، تولیدکنندگان موظف اند از یک پشتی متحرک برای پوشش گودی کمر استفاده کنند. اما این مسئله در بسیاری از صندلی های اداری، حتی نمونه های ارگونومیک نیز رعایت نمی شود. به همین منظور چیدمان برتر توصیه می کند با خرید یک پشتی طبی، اصول ارگونومیک را در صندلی اداری خود به کار بگیرید.

بهبود اکسیژن رسانی به مغز

شاید باور نکنید، اما استفاده از پشتی طبی فواید بسیاری برای مغز شما دارد. زمانی که پشتی طبی خود را در زیر گودی کمر قرار می دهید، فشار وارد بر شش ها را کاهش می دهید. در عمل اینکار فرآیند تنفس و اکسیژن رسانی به مغز را بهبود داده و انجام فعالیت های فکری را ساده تر می کند.

بهبود فرآیند هضم

حتماً شما نیز متوجه شده اید، زمانی که پشت میز کار خود به حالت خم نشسته اید، فشار مضاعفی را بر روی معده و حفره های شکمی حس می کند. اساساً قوز کردن مانع از انجام هضم غذا می شود. با استفاده از پشتی طبی، نحوه نشستن شما اصلاح شده و فشار وارد به معده نیز کاهش می یابد. اینکار به بهبود فرآیند هضم کمک شایانی کرده و از دردهای بخش معده نیز جلوگیری می کند.

افزایش راندمان کاری کارمندان

مطابق آنچه که از تجارب کاری و تحقیقات علمی برآمده، اولین عامل غیبت از کار، سرماخوردگی و دومین علت، احساس کمر درد است. این بدین معناست که کمر درد از جمله شایع ترین عارضه های فیزیکی است که نه تنها سلامت کارمندان را تهدید می کند، بلکه راندمان و بازدهی شرکت ها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

علاوه بر این احساس کمر درد منجر به کلافگی کارمندان شده و آن ها را از انجام فعالیت طولانی مدت منع می کند. با خرید پشتی طبی و اضافه کردن آن به صندلی های اداری استاندارد، می توانید از خستگی زودرس و کمردرد کارمندان پیشگیری کرده و بدین شکل به بهینه سازی ساعات کاری شرکت بپردازید.

Image

افزایش اعتماد بنفس کارمندان

زمانی که از یک پشتی طبی برای پوشش کمر استفاده می کنید، ناگزیر حالت نشستن خود را اصلاح می کنید. به گونه ای که دیگر بر روی میز خم نشده و به شکل کاملاً صاف می نشینید. این نحوه نشستن کمک شایانی به اعتماد به نفس کارمندان می کند.

از سوی دیگر مشتریان را نیز متوجه میزان رسمیت شرکت و میزان اعتبار آن می سازد. اگر کارمندان شما به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند، خرید پشتی طبی را به منظور ایجاد ظاهری مناسب در نحوه نشستن آنان، در اولویت قرار دهید.

انواع مختلف پشتی طبی

با مزایای پشتی طبی برای صندلی اداری آشنا شدید. در ادامه تصمیم داریم تا شما را با انواع مختلف پشتی های طبی آشنا کنیم. اینکار به خرید آسان و هوشمند، کمک شایانی می کند. امروزه انواع مختلفی از پشتی های طبی در بازار فروش عرضه می شوند که هر یک مشخصات مخصوص به خود را دارند. پیشنهاد چیدمان برتر خرید پشتی طبی حرفه ای زیفن بک است که تمام آنچه که از یک پشتی طبی انتظار دارید، برآورده می سازد.

پشتی کمری مخصوص صندلی اداری

بسیاری از پشتی های مخصوص صندلی اداری به شکل کمری ارائه می شوند. این دسته از پشتی های طبی قادرند با پوشش صحیح ستون فقرات، حالت طبیعی آن را حفظ کنند. از این نوع پشتی صندلی می توان بر روی صندلی خودرو نیز استفاده نمود.


Image

بالشت طبی صندلی اداری

این دسته از پشتی ها به شکل بالشت ارائه شده و دارای خواص ارگونومیک هستند. ارتفاع بالش در دو طرف مختلف، کاملاً متفاوت است. این ویژگی استفاده از بالشت طبی صندلی را برای پوشش کمر و حتی خوابیدن در طول سفر ممکن ساخته است. بالشت های طبی می توانند به طرز قابل توجهی مانع از گرفتگی عضلات کمر و احساس درد در این ناحیه شوند.

پشتی طبی هوشمند صندلی اداری

بهترین پشتی های طبی در این دسته قرار دارند. استفاده از این پشتی های طبی به افرادی که از عارضه های ستون فقرات رنج می برند، توصیه می شود. پشتی طبی هوشمند به خوبی گودی کمر را پوشش داده و شرایط مناسبی برای نشستن و فعالیت فراهم می کند.


Image


سخن پایانی

در بررسی مزایای پشتی طبی برای صندلی اداری، به چندین مزیت مهم اشاره کردیم که مهم ترین آن ها پیشگیری از بروز عارضه های فیزیکی در ستون فقرات است. عموم پشتی های طبی، در هر شکل و فرمی، قادرند به عنوان پشتیبانی کننده کمر به کار روند. این تجهیزات شرایط مناسبی برای نشستن فراهم کرده و مانع از بروز حس درد در ناحیه کمر و ستون فقرات می شوند.



آخرین ویرایش : 09 شهریور 1401

واتس اپ
مشاوره