قبل از خرید، حتما مدت زمان ارسال خود را به صورت تلفنی استعلام کنید.شماره تماس جهت استعلام موبایل : 09981506069 تلفن ثابت : 02122045698.به تمامی کالا ها مالیات بر ارزش افزوده (10% ) اضافه میگردد

انواع چرخ صندلی اداری

چرخ در صندلی اداری چرخدار و ارگونومیک، نقشی کلیدی دارد. کیفیت چرخ ها بر تجربه شما در هنگام استفاده از صندلی، اثر مستقیم می گذارد. بالطبع هرقدر حرکت چرخ ها روان تر باشد و تأخیر کمتری داشته باشد، تجربه بهتری از صندلی اداری خود خواهید داشت. کارکرد موثر چرخ ها موجب شده تا تنوع قابل توجهی از آن روی کار بیاید. اگر تصمیم دارید یک صندلی جدید خریداری کنید یا چرخ های معیوب صندلی خود را با نمونه های جدید جایگزین کنید، لازم است تا پیش از هر چیز با انواع چرخ صندلی اداری آشنا شوید. پس با ما همراه باشید.

انواع چرخ صندلی اداری

معرفی چرخ صندلی اداری

حتماً دقت کرده اید که با نشستن بر روی صندلی های ثابت، برای انجام کارهای ساده نیز ناچارید از روی صندلی بلند شده و در طول اتاق حرکت کنید. انجام اینکار انرژی زیادی می گیرد و در مواردی شما را از گردش در طول اتاق منصرف می کند. می توان انتظار داشت در این حالت راندمان کاری شما کاهش پیدا کند.
اما درست زمانی که صندلی چرخ دار ارگونومیک را جایگزین صندلی های ثابت می کنید، بدون هیچ دردسری در طول اتاق و میز اداری حرکت کرده و با کمترین تأخیری به کار خود می پردازید. پس می توان گفت چرخ ها جزوی از مهم ترین اجزای صندلی اداری به شمار می آیند. 
در عموم صندلی های ارگونومیک از پایه های پنج پر برای افزایش حس تعادل کاربر و همچنین افزایش مقاومت پایه در برابر آسیب های محیطی استفاده می شود. در پایه های پنج پر از 5 چرخ مقاوم و مستحکم استفاده می شود که با ایجاد یک تعادل نسبی، احتمال واژگون شدن صندلی و زمین خوردن کاربر را به مراتب کمتر می کنند.
متأسفانه علیرغم اینکه نقش چرخ ها بسیار حیاتی است، این عضو از صندلی اداری بسیار آسیب پذیر نیز می باشد. حتی اگر ماده اولیه ساخت چرخ صندلی اداری بسیار مقاوم و مستحکم باشد، در صورتی که از چرخ ها به خوبی مراقبت نکنید، احتمال خرابی در آنها وجود دارد. به جرات می توان گفت، در بسیاری از موارد آنچه که صندلی ارزشمند و گران قیمت را از چرخه مصرف خارج می کند، خرابی در چرخ هاست.
بر همین اساس توصیه می کنیم در نگهداری از چرخ صندلی اداری تمام دقت خود را به خرج دهید. بدین منظور از اصابت ضربه به چرخ ها جلوگیری کرده، فشار زیادی بر روی صندلی وارد نکنید و از چرخش ناگهانی و یا پریدن بر روی صندلی پرهیز کنید.

 

 

معرفی انواع چرخ در صندلی اداری

تا به اینجا با چرخ صندلی چرخدار و کارکرد آن در صندلی اداری ارگونومیک آشنا شدید. در این بخش تصمیم داریم تا شما را با تنوع گسترده ای که در چرخ صندلی اداری وجود دارد، آشنا کنیم. در یک نگاه کلی می توان انواع چرخ ها را در موارد زیر دسته بندی نمود.

 

 

1.انواع چرخ بر اساس نوع اتصال به پایه پنج پر

مکانیسم اتصال چرخ به پایه صندلی در مدل های مختلف آن، کمی متفاوت است. چرخ های صندلی اداری از طریق یک لوله و میله به پایه پنج پر متصل می شوند. در صورتی که میله دارای پین یا رزروه باشد، نوع اتصال متغیر می گردد. انواع اتصالات را می توان در موارد زیر برشمرد.
•اتصال پینی
•اتصال پیچی

2.انواع چرخ بر اساس متریال به کاررفته در آن

چرخ ها در متریال به کاررفته در آنان تنوع بیشتری را تجربه کرده اند. شناخت چرخ ها بر اساس جنس به کار رفته در آنان کمک شایانی به ساده تر شدن فرآیند خرید چرخ صندلی چرخدار می کند. چرخ صندلی اداری بر حسب جنس به کار رفته در آن شامل موارد زیر می شود.

 

 

•چرخ لاستیکی صندلی اداری

چرخ های لاستیکی که از جنس نایلون و پلاستیک ساخته شده اند، برای سطوح صاف با کمترین میزان نویز مناسب هستند. اگر در مطب، اداره و شرکت شما سطوح کف صاف و بدون سطح برجسته و برآمده است، می توانید چرخ های لاستیکی را برای صندلی اداری خود انتخاب کنید. این چرخ ها بر روی سطح بدون نویز به شکل کاملاً روان حرکت کرده و قابلیت قفل شدن را نیز به صندلی اداری شما اضافه می کنند. به خاطر داشته باشید استفاده از چرخ های لاستیک بر روی سطوح خشن منجر به کاهش دوام آن می گردد.

 

 

•چرخ پلی پروپیلن صندلی اداری

یکی از مقاوم ترین چرخ ها در برابر آسیب های محیطی همچون سایش، نمونه های پلی پروپیلن هستند که قادرند وزن های سنگین را نیز تحمل کنند. در صورتی که حفظ دوام و کیفیت کفپوش برای شما اهمیت دارد، در انتخاب این نوع چرخ تردید نکنید. چرا که چرخ های پلی پروپیلن کمترین آسیبی را به سطح زیرین خود وارد نمی کنند. نمونه پلی پروپیلن قادرند در برابر مواد شیمیایی مضر نیز مقاوم کرده و ضربه یا فشار را نیز به خوبی تحمل کنند.

 

 

•چرخ پلی یورتان صندلی اداری

در میان تمام چرخ های موجود در بازار، چرخ های پلی یورتان از تنوع رنگی بیشتری برخوردارند. همچنین این چرخ ها در برابر آسیب های محیطی مقاوم بوده و در برابر ضربه نیز مقاومت مطلوبی نشان می دهند. علاوه بر این ها حرکت چرخ های پلی یورتانی بسیار نرم و روان است. مشخصاً این نوع چرخ مزایای بیشتری در اختیار شما گذاشته و به دسترسی کاربر به فضاهای مختلف، کمک بیشتری می کند.

 

 

•چرخ نایلونی صندلی اداری

چرخ های نایلونی یکی دیگر از پرکاربردترین انواع چرخ ها هستند که قادرند حرکاتی نرم، روان و کم صدا ایجاد کنند. با انتخاب این چرخ ها، حرکت کاربر بر روی سطوح مختلف، کمترین صدایی را ایجاد نمی کند. چرخ های نایلونی که با عناوینی همچون ژله ای نیز شناخته می شوند، مقاومت بالایی در برابر آسیب های محیطی دارند. این چرخ ها قادرند از سطوح زیرین خود نیز به خوبی محافظت کنند.

 

 

راهنمای انتخاب و خرید چرخ صندلی اداری

با انواع چرخ صندلی اداری آشنا شدید. اما احتمالاً هنوز نمی دانید خرید کدام چرخ گزینه مناسب تری خواهد بود. پیش از هر چیز باید بگویمم زمانی که تصمیم دارید تا چرخ های معیوب را با نمونه های جدید جایگزین کنید، چاره ای ندارید جز اینکه چرخ موجود را به فروشنده نشان دهید تا در تناسب با آن گزینه ای مشابه را تهیه کنید. در این صورت دست شما برای تغییر نوع چرخ باز نخواهد بود.
اما اگر تصمیم دارید تا یک صندلی اداری جدید خریداری کنید، لازم است تا در انتخاب چرخ ها دقت بیشتری به عمل آورید. چرا که همانطور که متوجه شدید، برخی چرخ ها قابلیت استفاده بر روی سطوح خشن مانند موکت را ندارند. در صورتی که این چرخ ها را برای محیط اداری خود خریداری کنید، احتمال اینکه پرز موکت لای چرخ گیر کرده و آن را معیوب کند، بسیار بالاست. رعایت نکات زیر شما را در خرید ساده یک چرخ ایمن و مستحکم، راهنمایی می کند.

•سطح زیرین چرخ را بررسی کرده و آن را به فروشنده چرخ صندلی اداری اعلام کنید. 

•میزان آسیب های محیطی را بسنجید. اگر تصمیم دارید تا چرخ ها را برای محیط آزمایشگاهی خریداری کنید، بهتر است سراغ نمونه پروپیلن بروید که در برابر تماس با مواد شیمیایی مضر مقاوم هستند.

•قیمت چرخ صندلی اداری در گزینه های مختلف متفاوت است. پس برای تعویض چرخ های معیوب در ابتدا بودجه خود را تعیین کنید.

•از مراکزی که به شکل تخصصی به فروش چرخ صندلی اداری می پردازند، خرید کنند. چرا که در این مراکز تنوع قابل توجهی از چرخ پیش روی شما قرار می گیرد.

 

 

نتیجه گیری

چرخ صندلی اداری یکی از مهم ترین اجزای آن به شمار می آید. هرقدر دوام و استحکام چرخ بیشتر و حرکت آن روان تر و کم صدا تر باشد، گزینه ایده آل تری برای خرید خواهد بود. پس از اینکه با انواع چرخ صندلی اداری آشنا شدید، شما نیز می توانید بهترین و با کیفیت ترین چرخ را برای صندلی اداری خود خرید کنید.
 



آخرین ویرایش : 22 فروردین 1402

واتس اپ
مشاوره