قبل از خرید، حتما مدت زمان ارسال خود را به صورت تلفنی استعلام کنید.شماره تماس جهت استعلام موبایل : 09981506069 تلفن ثابت : 02122045698.به تمامی کالا ها مالیات بر ارزش افزوده (10% ) اضافه میگردد

انواع دسته صندلی اداری

دسته صندلی اداری از جمله تأثیرگذارترین بخش های یک صندلی است. به طور مشخص صندلی هایی که فاقد دسته هستند، شرایط مناسبی برای نشستن و فعالیت مستمر فراهم نمی کنند. چرا که همه ما نیاز داریم تا با تکیه دادن دست ها به دسته صندلی، تنش های ایجاد شده در بخش شانه و کتف خود را کاهش دهیم. اما متأسفانه دسته ها از جمله آسیب پذیرترین بخش های یک صندلی به حساب می آیند. اگر دسته صندلی شما معیوب شده و کار افتاده، لازم است تا به فکر تعمیر و تعویض آن باشید. پیش از این نیز توصیه می کنیم تا با انواع دسته صندلی اداری آشنا شوید.

انواع دسته صندلی اداری

معرفی دسته صندلی اداری

حتماً دقت کرده اید که نشستن بر روی صندلی های بدون دسته، تا چه حد آزاردهنده است. هیچ تکیه گاهی برای دست ها وجود ندارد و بر همین اساس خیلی سریع در بخش شانه ها دچار حس خستگی و درد می شویم. این در حالیست که در زمان نشستن و فعالیت بر روی صندلی های دسته اداری، به راحتی دستان خود را بر روی دسته تکیه داده و به کمر و شانه های خود استراحت می دهیم.
کارکرد موثر دسته در صندلی اداری موجب شده تا بسیاری از سازندگان صندلی های استاندارد و ارگونومیک، استفاده از این تجهیزات را در دستور کار خود قرار دارند. مطابق قوانین ارگونومیک، صندلی هایی که فاقد دسته با قابلیت تنظیم ارتفاع هستند، ایده آل نبوده و برای نشستن های طولانی مدت مناسب نیستند. بر همین اساس توصیه می کنیم در هنگام خرید مبلمان اداری، حتماً سراغ صندلی های دسته دار بروید. 
در بسیاری از صندلی های اداری، دسته ها به استراکچر اصلی متصل شده اند. این دسته ها اگرچه دیرتر خراب و معیوب می شوند، اما در صورت خرابی، تعمیر و تعویض آنان زحمت بیشتری دارد. ضمن اینکه در دسته های متصل به استراکچر، زمانی که کاربر بر روی پشتی تکیه می دهد، تکیه گاه و دسته صندلی همزمان با هم به سمت عقب کشیده می شوند.
در حالی که در دسته های جدا و مجزا، دسته هیچگونه اتصالی به تکیه گاه نداشته و به شکل مستقل عمل می کند. در صورت خرابی، این نوع دسته به راحتی از بدنه صندلی جدا شده و تعویض می گردد. با اینحال ریسک خرابی در دسته های مجزا نیز بسیار بالاست. هرگونه فشار مضاعف، ضربه شدید و سایر صدمات احتمالی، منجر به خرابی این نوع دسته خواهد شد.

 

 

معرفی انواع دسته صندلی اداری

برای اینکه در خرید دسته صندلی اداری موفق عمل کنید، لازم است تا با انواع دسته ها آشنا شوید. از این پس می توانید بهترین گزینه را در تناسب با مشخصات صندلی اداری، خریداری کنید. در یک نگاه کلی می توان تنوع گسترده موجود در دسته ها را در موارد زیر خلاصه نمود.

•دسته حلقه ای صندلی اداری

دسته های حلقه ای در ظاهر شبیه به یک حلقه دایره و یا بیضی شکل هستند. فضای داخلی این دسته ها کاملاً خالی است و علت نامگذاری آنان نیز شباهت زیاد به حلقه است. از این دسته ها معمولاً در صندلی های ارزان قیمت استفاده می شود. چرا که دسته صندلی اداری حلقه ای فاقد قابلیت تنظیم ارتفاع است. این دسته به شکل ثابت به کار گرفته شده و امکانات زیادی در اختیار کاربر قرار نمی دهد. دسته های حلقه ای از جنس پلاستیک مقاوم ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر آسیب های محیطی دارند.

 

 

•دسته قابل برداشت صندلی اداری

دسته های قابل برداشت نمونه دیگری از دسته صندلی اداری هستند که با عنوان دسته اتوبوسی نیز شناخته می شوند. استفاده از این دسته در صندلی اداری، امکان تنظیم ارتفاع در دو حالت مختلف فراهم می کند. می توان این دسته را حول محور عمود بالا یا پایین کرد و در زمان دلخواه آن را از طریق دکمه قفل شونده، قفل و ثابت نمود.

 

 

•دسته T شکل صندلی اداری

به کارگیری یک ساختار خلاقانه در دسته های تی شکل، به این دسته قابلیت تنظیم ارتفاع در حالت های مختلف را بخشیده است. پایه دسته های تی شکل درست در نقطه وسط آن قرار دارد و این ویژگی شاخص به این دسته خواص ارگونومیک بخشیده است. امروزه تولیدکننده صندلی اداری استاندارد، از دسته های تی شکل به منظور ایجاد قابلیت تنظیم ارتفاع دسته، استفاده می کند.
کاربران می توانند ارتفاع دسته را برای زمان هایی که تایپ می کنند یا به سایر فعالیت ها می پردازند، برحسب نیاز خود تنظیم کنند. پیداست که در این حالت ریسک بروز مشکلات جسمی اعم از آرتروز یا دیسک گردن، به مراتب کاهش می یابد.

 

 

•دسته انتگرال صندلی اداری

دسته های انتگرال در واقع نوعی جنس دسته صندلی هستند. جنس انتگرال بسیار نرم و لطیف است. اما در عین حال مقاومت بالایی در برابر آسیب های محیطی دارد. دسته انتگرال به جهت داشتن مقاومت بی نظیر از دوام و استحکام بالایی نیز برخوردار بوده و توانسته به انتخاب اول تولیدکنندگان تبدیل شود. 

 

 

 

•دسته چرم صندلی اداری

روکش چرم نیز نوعی جنس دسته است که بر روی فرم نهایی دسته قرار می گیرد. استفاده از روکش چرم بر روی دسته صندلی به آن ظاهری لوکس و کلاسیک می بخشد. در صورتی که بخواهید شکل صندلی اداری خود را به نمونه های سنتی و کلاسیک نزدیک تر کنید، می توانید از این روکش برای دسته صندلی استفاده کنید. چرم اگرچه به اندازه جنس انتگرال مقاوم نیست، اما قابلیت استفاده در چندین سال متوالی را دارد.

 

 

راهنمای انتخاب و خرید دسته صندلی اداری

با انواع دسته های صندلی اداری آشنا شدید. اما به طور حتم نمی دانید که کدام یک از این دسته ها برای تجهیز صندلی اداری شما گزینه بهتری خواهد بود. پیش از هرچیز باید بدانید که دسته صندلی اداری نقشی کلیدی در آن اجرا می کند. نباید اهمیت این جزء را نادیده گرفته و تعمیر یا تعویض دسته های خراب را به تأخیر بیندازد. چرا که در این حالت خرابی در دسته گسترده تر شده و سایر اجزای صندلی را نیز در بر می گیرد.
زمانی که تصمیم به تعویض گرفتید، در میان گزینه های موجود بهترین نمونه را در تناسب با بودجه خود خریداری کنید. همانطور که متوجه شدید، قیمت دسته صندلی اداری در نمونه های مختلف تفاوت بسیاری با هم دارند. توجه به نکات زیر نیز شما را در خرید و انتخاب یک دسته با کیفیت، راهنمایی می کند.

1.به امکانات و قابلیت های دسته توجه کنید

در برخی دسته ها، همچون نمونه ای حلقه ای هیچ قابلیتی به منظور تنظیم ارتفاع دسته به کار نگرفته شده است. اما در عوض برخی دسته ها نیز دارای قابلیت تنظیم ارتفاع بوده و شرایط بهتری برای نشستن های طولانی مدت فراهم می کنند. اگر تصمیم دارید تا کیفیت و کارآیی را در دسته صندلی همیشگی کنید، سراغ مجهز ترین دسته ها بروید.

 

 

2.به راحتی دسته توجه کنید

دسته صندلی های اداری از میان متریال هایی همچون فلز، چوب یا پلاستیک ساخته می شوند. بهتر است دسته منتخب شما به یک لایه پد نرم و لطیف نیز مجهز شده باشد. در این حالت تکیه دادن دست بر روی دسته موجب رنجش آن نخواهد شد.

3.دوام و استحکام دسته را بسنجید

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، دسته ها آسیب پذیر ترین جزء یک صندلی هستند. بهتر است در خرید دسته مبلمان اداری سراغ گزینه های مقاوم و مستحکم بروید تا ایمنی دسته در برابر آسیب های محیطی، تضمین شود.

 

 

نتیجه گیری

دسته صندلی اداری یکی از مهم ترین بخش های آن به شمار می آید. در صورتی که تصمیم به خرید یک صندلی ارگونومیک دارید، مشخصات دسته و قابلیت تنظیم ارتفاع آن را نیز مورد توجه قرار دهید. همچنین زمانی که تصمیم به تعویض دسته گرفتید، بهترین و با کیفیت ترین گزینه را برای افزایش کارآیی صندلی انتخاب کنید.
 



آخرین ویرایش : 05 اردیبهشت 1402

واتس اپ
مشاوره