قبل از خرید، حتما مدت زمان ارسال خود را به صورت تلفنی استعلام کنید.شماره تماس جهت استعلام موبایل : 09981506069 تلفن ثابت : 02122045698.به تمامی کالا ها مالیات بر ارزش افزوده (10% ) اضافه میگردد

اندازه استاندارد میز اداری

اطلاع از ابعاد و اندازه استاندارد میزهای اداری شما را در خرید یک میز ارگونومیک یاری می دهد. بهتر است پیش از خرید انواع مبلمان اداری اطلاعات کافی پیرامون ابعاد استاندارد آن داشته باشید تا در خرید خود متضرر نشوید.

اندازه استاندارد میز اداری

 ابعاد استاندارد میز اداری

از آنجایی که کارمندان یک دفتر اداری زمان زیادی از فعالیت خود را پشت میز می گذارنند، فاکتورهای این وسیله تأثیر بسزایی در سلامت آنان می گذارد. دارا بودن استانداردهای ارگونومیک در مبلمان اداری و میزهای اداری استفاده از آن را برای کارکنان یک مجموعه ساده تر می سازد. میزهای استاندارد از نظر ابعاد دارای یک مشخصه هستند. آنچه که موجب تفاوت ابعاد در میزهای اداری می شود، کارکرد متفاوت آن ها در محیط های اداری است. برای مثال عموماً میز مدیریت در ابعاد و اندازه بزرگتری نسبت به میزهای کارمندان ساخته می شود. 

این ویژگی به مدیران مجموعه در دسترسی ساده به تجهیزات اداری همچون تلفن، آرشیو ها و یا رایانه کمک شایانی می کند. همچنین ابعاد و اندازه بزرگ به خوبی شأن و مقاوم بالای مدیر را منعکس کرده و آن را از سایر کارمندان متمایز می سازد. در یک نگاه کلی ابعاد استاندارد میزهای اداری در مشخصه های طول، عرض و ارتفاع شامل موارد زیر می شود.

Image

ابعاد استاندارد میز اداری کارمندی

برخورداری از ارتفاع استاندارد در میزهای اداری اهمیت بالایی دارد. چرا که این مشخصه به ایجاد حالت مناسبی برای نشستن کمک می کند. در صورتی که ارتفاع میز کمتر از حالت استاندارد و یا بیشتر از آن باشد، فرم بدن از حالت طبیعی خارج شده و کاربر پس از مدت کوتاهی دچار حس درد در کمر، گردن و شانه می شود.

به طور معمول میز مناسب برای شما، حدود یک سوم قد شما ارتفاع دارد. در واقع زمانی که ارتفاع میز اداری به یک سوم قد کارمند برسد، برای استفاده او مناسب خواهد بود. این عدد به طور معمول 75 الی 88 سانتی متر برای افراد با قد 180 الی 185 سانتی متری در نظر گرفته می شود.

برخی از میزها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند تا کارمندان بتوانند ارتفاع میز را بر اساس قد و جثه خود تنظیم کنند. با اینحال شما می توانید برای تشخیص میزان تناسب ارتفاع استاندارد میز اداری با قدتان پشت میز نشسته و وضعیت پا و زانو را بررسی کنید.

زمانی که زانوی شما در سطح زیرین میز قرار گرفته و مکان حرکت داشته باشد، همچنین کف پا سطح زمین را لمس کند، در موقعیت مناسبی قرار گرفته اید. بهتر است مچ دست نیز به شکل مستقیم بر روی میز جای گرفته و سر روبروی مانیتور قرار بگیرد.

در این حالت نشستن طولانی مدت هیچگونه خطری برای سلامت ستون فقرات و گردن ایجاد نخواهد کرد. علاوه بر ارتفاع میز فاکتورهای دیگری نیز در ساخت میز کارمندی مورد توجه قرار می گیرد. به طور معمول میزهای کارمندی با حداقل طول 120 سانتی متر و حداقل عرض 80 سانتی متر طراحی و ساخته می شوند.

Image

ارتفاع استاندارد میز مدیریت

میز مدیریت یکی از انواع میزهای اداری پرمصرف است که برای مدیر مجموعه اداری به کار می رود. همانطور که گفته شد ابعاد این میز کمی بزرگتر از میزهای معمولی در نظر گرفته می شود تا سطح کار بزرگتری را در اختیار مدیر قرار دهد. در زمان خرید میز مدیریت استاندارد لازم است از قد مدیر اطلاع داشته و ابعاد میز را در تناسب با آن سفارش دهید.

در هر صورت توصیه می شود ارتفاع میز را از 70 سانتی متر کمتر در نظر نگیرید. چرا که در این حالت ارتفاع میز به شدت کاهش یافته و مدیر برای انجام امورات اداری به ناچار بر روی میز خم می شود. در انتخاب طول و عرض دست شما کاملاً باز است.

شما می توانید این دو فاکتور را در تناسب با ابعاد محیط انتخاب کنید. میز مدیریت می بایست به خوبی در فضا جای گرفته و مانع تردد و حرکت آزاد افراد نشود. به طور معمول عرض میز مدیریت 80 سانتی متر الی 1.5 متر و طول آن نیز 160 سانتی متر الی 3 متر در نظر گرفته می شود. 

نکات مهم در انتخاب میز اداری

همانطور که گفته شد استفاده از میزهای استاندارد تضمین کننده سلامتی کاربران خواهد بود. میزهای غیر استاندارد با تحت تأثیر قرار دادن انحنای ستون فقرات منجر به بروز عارضه های متعدد جسمانی می شوند. برای اینکه بتوانید یک میز اداری ارگونومیک در ابعاد و اندازه استاندارد خریداری کنید، لازم است به چند نکته مهم توجه کنید.

• ارتفاع استاندارد میز اداری برای هر فرد متفاوت است. اما در بدترین حالت ارتفاع میز اداری می بایست نصف قد کاربر باشد.

• سطح میز می بایست 10 الی 15 درجه شیب به سمت پایین داشته باشد تا از افتادگی گردن و خستگی آن جلوگیری کند.

• ارتفاع میز اداری می بایست به گونه ای باشد که با قرار گیری بازوها به شکل عمود بر سطح میز، آرنج ها نیز در محدوده سطح رویی میز قرار بگیرد.

• در هنگام استفاده از میز اداری استاندارد نباید سر و گردن بیش از 20 درجه خم شوند.

سخن پایانی

تعیین اندازه استاندارد برای میز اداری نیاز به بررسی مشخصات کاربر دارد. اما به طور معمول میزهای اداری کارمندی در ارتفاع 75 الی 88 سانتی متر ساخته می شوند. استفاده از میزهای استاندارد ریسک ابتلا به امراض جسمانی را کاهش داده و تضمین کننده سلامت انسان خواهد بود.



آخرین ویرایش : 28 خرداد 1401

واتس اپ
مشاوره