قبل از خرید، حتما مدت زمان ارسال خود را به صورت تلفنی استعلام کنید.شماره تماس جهت استعلام موبایل : 09981506069 تلفن ثابت : 02122045698.به تمامی کالا ها مالیات بر ارزش افزوده (10% ) اضافه میگردد

ابعاد صندلی اداری

ابعاد صندلی اداری تأثیر بسزایی بر میزان راحتی آن و تجربه شما از استفاده از صندلی می گذارد. مشخصاً هرقدر ابعاد صندلی ایده آل تر و استانداردتر باشد، تجربه بهتری از صندلی اداری خود خواهید داشت. اغلب مدیران بدون داشتن دانش کافی درباره ابعاد استاندارد صندلی اداری، اقدام به خرید می کنند و البته متضرر نیز می شوند. برای اینکه شما جزو این دسته نباشید، بهتر است تا پیش از خرید با ابعاد ایده آل صندلی های اداری آشنا شوید.در واقع می توان گفت

ابعاد صندلی اداری

 ابعاد صندلی اداری استاندارد چقدر است؟

در واقع می توان گفت هیچ ابعاد استانداردی وجود ندارد! چرا که اساساً عموم صندلی های اداری بر اساس ارگونومی بدن آقایان با قد 180 سانتی تر ساخته می شود. خب پیداست که این صندلی نمی تواند پاسخگوی نیاز عموم کاربران باشد. مگر اینکه قابلیت تنظیم مشخصات را داشته باشد. قوانین ارگونومیک تولیدکننده صندلی اداری را وادار کرده تا از ابعاد زیر برای ساخت یک صندلی ایده آل استفاده کند. اما در عین حال او را موظف ساخته تا امکان شخصی سازی مشخصات صندلی را نیز به وجود آورد.

1.عرض صندلی اداری: 48 تا 53 سانتی متر

2.ارتفاع صندلی اداری: 41 تا 51 سانتی متر

3.عمق صندلی اداری 38 تا 48 سانتی متر

همانطور که متوجه شدید، دامنه اعداد استاندارد کمی باز است. عموم صندلی هایی که مشخصات آنان در این بازه می گنجد، استاندارد تلقی می شوند.
ابعاد صندلی اداری بر اساس سایز
شما می توانید صندلی اداری منتخب خود را بر اساس سایز نیز انتخاب کنید. بهتر است برای شرکت خود از صندلی با سایزهای مختلف استفاده کنید تا بتوانید نیاز تمام کاربران را پاسخ دهید.

•صندلی اداری با سایز کوچک

صندلی های سایز کوچک ابعاد کوچکتری نسبت به ابعاد استاندارد صندلی اداری دارند. در مقایسه با صندلی های ایده آل، این صندلی ها باریک تر بوده، عمق کمتری داشته و بالطبع پشتی کوتاه تری نیز دارند. این صندلی مناسب کارمندان و مدیران کوتاه قامت است.

 

 

•صندلی اداری سایز بزرگ

در صورتی که مدیریت مجموعه جثه بزرگی داشته باشد و قد او از 183 سانتی متر فراتر رود، لازم است تا به جای خرید صندلی های ایده آل، سراغ صندلی سایز بزرگ بروید. چرا که صندلی های ایده آل پشتیبانی مناسبی از بلند قامتان به عمل نمی آورد. علاوه بر این توان تحمل وزن های سنگین را ندارد. این در حالیست که صندلی سایز بزرگ به گونه ای ساخته می شود که بتواند وزن های سنگین، حتی تا 227 کیلوگرم را تحمل کند.

 

 

•صندلی اداری استاندارد

این دسته از صندلی ها در صورتی که دارای قابلیت تنظیم مشخصات صندلی اعم از ارتفاع، عمق و زاویه تکیه گاه را داشته باشند، برای استفاده عموم مردم مناسب هستند. در صورتی که قد شما مابین 152 تا 183 سانتی متر باشد، می توانید با تغییر مشخصات صندلی، به بهترین وضعیت برای شنستن و انجام فعالیت اداری، دست پیدا کنید. صندلی های استاندارد قادرند وزن هایی تا حدود 113 کیلوگرم را تحمل کنند.

 

 

اهمیت خرید صندلی با ابعاد استاندارد

احتمالاً از خودتان می پرسید، چرا باید در هنگام خرید به جای توجه بر کیفیت صندلی، تمرکز خود را بر استاندارد بودن آن بگذاریم. در جواب به این سوال می توانیم توجه شما را به مزایای خرید صندلی با ابعاد استاندارد، جلب کنیم. یک صندلی ایده آل و ارگونومیک شما را از مزیت های زیر بهره مند می سازد.

1.مانع از بروز آسیب های جسمانی می شود

هدف از شکل گیری قوانین ارگونومیک، ایجاد بستری مناسب برای تضمین سلامت جسم کارمندان بوده است. قوانین ارگونومیک در تناسب کامل با ارگونومی و شکل طبیعی بدن هستند. این قوانین سازندگان را ملزم ساخته اند تا به فرم طبیعی بدن در ساخت صندلی اهمیت دهند. پیداست صندلی هایی که بیشترین تناسب را با فرم بدن شما داشته باشند، شرایط بهتری برای نشستن و فعالیت فراهم می کنند.
همچنین با پشتیبانی از نقاط حساس بدن، مانع از بروز آسیب های جسمانی همچون دیسک کمر یا گردن می شوند. یکی از مهم ترین قوانین ارگونومیک مربوط به ابعاد صندلی اداری می شود. پس با خرید یک صندلی در ابعاد استاندارد، می توانید از سایر مزایای قوانین ارگونومی نیز بهره مند شوید.

2.قابلیت شخصی سازی مشخصات صندلی را فراهم می کند

بخش دیگر قوانین ارگونومیک که در صندلی هایی با ابعاد استاندارد به کار می رود، مربوط به قابلیت های شخصی سازی صندلی می شود. مطابق این قانون، یک صندلی ایده آل می بایست دارای قابلیت تنظیم ارتفاع در نقاط مختلف و همچنین ارتفاع کلی صندلی باشد. مشخصاً زمانی که ارتفاع صندلی خود را بر اساس قد تنظیم می کنید، شرایط بهتری برای فعالیت دارید.
در این حالت دیگر نیازی ندارید خود را برای دسترسی به مانیتور بالا بکشید و یا قوز کنید. علاوه بر ارتفاع کلی صندلی، ارتفاع دسته ها، زاویه تکیه گاه، زاویه نشمین و همچنین عمق صندلی نیز قابل تنظیم است. شما می توانید به راحتی مشخصات بخش های مختلف را در تناسب با نیاز خود و نوع فعالیتی که دارید تنظیم کرده و به راحتی به فعالیت های مستمر بپردازید.

 

 

3.به افزایش راندمان شرکت کمک می کند

ابعاد استاندارد صندلی اداری نه تنها به کاهش مشکلات جسمانی کمک می کند، بلکه به تقویت روحیه کارمندان نیز می پردازد. در این حالت دیگر هیچ یک از کارمندان به جهت داشتن حس درد در ناحیه کمر یا گردن از صندلی خود بلند نمی شود و اتلاف وقت نمی کند.
این یعنی با خرید صندلی استاندارد اداری، می توانید راندمان شرکت خود را نیز هدف بگیرید. در زمان استفاده از مبلمان اداری استاندارد، کارمندان شما انگیزه بیشتری برای انجام فعالیت های مستمر خواهند داشت و با روحیه بهتری به کار و فعالیت می پردازند. همان چیزی که شما به عنوان مدیر شرکت، آرزویش را دارید.

4.به جاسازی ساده مبلمان در فضا کمک می کند

در صورتی که ابعاد مبلمان شما استاندارد باشد، با دغدغه کمتری به دکوراسیون و چیدمان شرکت می پردازید. شما می توانید پیش از خرید ست اداری خود، ابعاد فضا را اندازه گیری کنید. سپس با در نظر داشتن ابعاد استاندارد، تعداد صندلی هایی که می توانید در محیط جای دهید را حساب کنید. اما با خرید صندلی های غیر استاندارد دیگر این قابلیت را نخواهید داشت.  

نحوه اندازه گیری ابعاد صندلی اداری 

برای اینکه در خرید صندلی های استاندارد اداری موفق عمل کنید، لازم است تا ابعاد آن را اندازه گیری کرده و مطمئن شوید که ابعاد صندلی اداری استاندارد است یا خیر. راهکارهای زیر شما را در انجام اینکار راهنمایی می کنند.
•ارتفاع صندلی اداری شما می بایست قابل تغییر باشید. سراغ صندلی هایی بروید که امکان تغییر ارتفاع تا 20 سانتی متر را داشته باشند.
•برای سنجش میزان عمق صندلی فاصله انتهایی صندلی تا حفره زانو را اندازه گرفته و سپس از مقدار آن 4 سانتی متر کم کنید. در صورتی که عمق صندلی در بازه ابعاد استاندارد باشد، این صندلی ایده آل خواهد بود.
•قسمت فوقانی تکیه گاه می بایست دقیقاً در بخش پشت شانه های شما به اتمام برسد. می تواند بالاتر از این حد باشد، اما نباید از این مقدار کمتر باشد.
•تکیه گاه سر در صندلی استاندارد می بایست دقیقاً از سر و گردن شما پشتیبانی کند و بالاتر از آن نرود.
•شیب تکیه گاه می بایست بین 80 لی 120 درجه تغییر کند.
•در صورتی که شانه ها در حالت راحت قرار گرفته و آرنج با زوایه 90 درجه امکان قرار گیری بر روی دسته داشته باشد، طول دسته صندلی استاندارد خواهد بود.

نتیجه گیری

با ابعاد استاندارد صندلی اداری آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم در خرید صندلی به جای تمرکز بر روی شکل ظاهری آن، به استاندارد بودن ابعاد و وجود قابلیت های ارگونومیک توجه کنید. چرا که در نهایت این قابلیت های صندلی است که امکان استفاده صحیح از آن را فراهم می کند، نه شکل ظاهری صندلی!
 



آخرین ویرایش : 30 فروردین 1402

واتس اپ
مشاوره